OMX:n pohjoismaisen pörssin kuukausitilasto: Elokuu 2006

Elokuun kaupankäynti OMX:n pohjoismaisessa pörssissä* • Osakekaupankäynnin keskimääräinen päivävaihto oli 3 020 miljoonaa euroa (viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana: 3 788 miljoonaa euroa) • Kauppoja tehtiin päivässä keskimäärin 98 078 (viimeisen kuluneen 12 kuukauden aikana: 110 422) • Suomalaisten, ruotsalaisten ja tanskalaisten osake- ja korkojohdannaisten keskimääräinen päivävaihto oli 415 604 sopimusta (viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana: 544 601) Uudet yhtiöt ja välittäjät Uudet yhtiöt: First North • Drillcon AB, Tukholma, Teollisuustuotteet ja -palvelut • VLT AB, Tukholma, Kulutustavarat ja -palvelut • Varyag Resources AB, Tukholma, Rahoitus Uudet välittäjät: • Nyenbergh Beheer B.V., Kööpenhamina • SAXO Bank, Kööpenhamina * Tämä tilasto kattaa pohjoismaisen pörssin tilastot. Mukana ovat seuraavat kuusi pörssiä: Tukholman Pörssi, Helsingin Pörssi, Kööpenhaminan Pörssi, Tallinnan Pörssi, Riian Pörssi ja Vilnan pörssi samoin kuin vaihtoehtoinen markkinapaikka, First North. Raportoidut luvut viittaavat kaikkiin kuuteen pörssiin ellei toisin mainita. Markkinavalvontatapahtumiin voi käydä tutustumassa osoitteessa www.hex.com/fi/markkinavalvonta Lisätietoja First North –markkinapaikasta löytyy osoitteessa www.omxgroup.com/firstnorth > The market > Statistics & market analysis www.omxgroup.com/copenhagenstockexchange > About the stock market > Statistics > Monthly > Copenhagen Tilastot löytyvät myös osoitteessa www.omxgroup.com Lisätietoja: Outi Ylitalo, tiedottaja, puh. (09) 6166 7599 Tietoa OMX:stä l OMX on johtava arvopaperikaupan ammattilainen. Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Helsingissä, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa olevan pohjoismaisen pörssin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Integroidut teknologiaratkaisut kattavat arvopaperikaupan koko ketjun ja mahdollistavat tehokkaat kaupankäyntitapahtumat pörsseissä, selvitysyhteisöissä, arvopaperikeskuksissa ja eri rahoituslaitoksissa kaikkialla maailmassa. OMX on listattu pohjoismaisessa pörssissä Tukholmassa, Helsingissä ja Kööpenhaminassa. Lisätietoja on Internetissä osoitteessa www.omxgroup.com. Tietoa First Northista l First North on vaihtoehtoinen markkinapaikka, joka on vaatimuksiltaan ja säännöiltään lievempi kuin OMX:n päämarkkinat. Se tarjoaa pienille ja kasvaville yhtiöille mahdollisuuksia pohjoismaisilla ja maailmanlaajuisilla rahoitusmarkkinoilla. First North on avoin kaikkien maiden yhtiöille. First North tarjoaa listautumista ja kaupankäyntiä Ruotsin ja Tanskan kruunuissa sekä euroissa ja pörssitiedotteita englanniksi, ruotsiksi, tanskaksi ja norjaksi. First Northissa olevaan yhtiöön sijoittaminen merkitsee suurempaa riskiä kuin päämarkkinoilla. Ruotsin First North -osakkeilla käydään kauppaa Tukholman Pörssissä ja Tanskan First Northin osakkeilla Kööpenhaminan Pörssissä. Lisätietoja on osoitteessa www.omxgroup.com/firstnorth.