OMX:n pohjoismaisen pörssin kuukausitilasto: Maaliskuu 2006

Kaikkien aikojen ennätys • Warranttien keskimääräinen päivävaihto nousi kaikkien aikojen korkeimmaksi maaliskuussa, 13,6 miljoonaan euroon (edellinen ennätys tammikuussa 2006: 12,1 miljoonaa euroa päivässä). Kaupankäynti OMX:n pohjoismaisissa pörsseissä • Osakekaupankäynnin keskimääräinen päivävaihto oli 4 286 miljoonaa euroa (viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana: 3 356 miljoonaa euroa). • Kauppoja tehtiin päivässä keskimäärin 116 645 (viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana: 94 347). • Ruotsalaisten, suomalaisten ja tanskalaisten osake- ja korkojohdannaisten keskimääräinen päivävaihto oli 620 601 sopimusta (viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana: 519 711). Kaupankäynti Helsingin Pörssissä • Warranttien keskimääräinen päivävaihto oli 9 398 miljoonaa euroa (viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana: 4 590 miljoonaa euroa). Uudet yhtiöt ja välittäjät Uudet listautujat: o Gant Tukholmassa o Salcomp ja Ahlstrom Helsingissä Uudet välittäjät: o Knight Equity Markets Tukholmassa, Kööpenhaminassa ja Helsingissä o Thenberg & Kinde Tukholmassa Maaliskuun markkinavalvonta-asioihin voi käydä tutustumassa osoitteessa www.omxgroup.com > Helsingin Pörssi Tilastoja on myös osoitteessa www.omxgroup.com Lisätietoja antavat: Jarmo Holopainen, viestintäpäällikkö (09) 6166 7203 Janne Seppänen, markkinavalvonta, apulaisjohtaja (09) 6166 7382