OMX Technology ja HCL Technologies allekirjoittivat strategisen yhteistyösopimuksen OMX Technology ja HCL Technologies ovat tänään allekirjoittaneet viisivuotisen strategisen yhteistyösopimuksen, joka koskee OMX:n joidenkin järjestelmien kehityksen ja ylläpidon ulkoistamista. Sopimuksen seurauksena OMX Technology laajentaa Aasian-kasvustrategiansa mukaisesti toimintaansa Intian markkinoille. Sopimus antaa OMX Technologylle mahdollisuuden keskittää resursseja uuden teknologian kehitykseen ja tehostaa organisaationsa toimintaa. Tämä puolestaan tuo lisäarvoa asiakkaille ympäri maailman. "Uskomme tämän yhteistyön hyödyttävän asiakkaitamme, koska se antaa meille mahdollisuuden keskittyä huipputeknologian kehitykseen. Lisäksi voimme edelleen kehittää joustavuuttamme ja skaalautuvuuttamme teknologian, prosessointi- ja ulkoistamispalvelujen tarjoajana," sanoo OMX Technologyn toimitusjohtaja Klas Ståhl. "Uskomme tämän yhteistyön myös mahdollistavan yhä kustannustehokkaamman kasvun, toimitusaikojen nopeuttamisen sekä avaavan kanavan yhä kasvaville Intian arvopaperimarkkinoille. Yhtenä OMX Technologyn strategisista tavoitteista on vahvistaa yhtiömme asemaa Aasiassa." Johtaja Rajeev Sawhney HCL Technologies Europesta totesi allekirjoituksen yhteydessä: "Yhtiömme on aina erikoistunut pankki- ja rahoitusalan palveluihin. Tämän uuden yhteistyön ansiosta voimme antaa merkittävä lisän OMX Technologyn, johtavan arvopaperimarkkinatoimijan osaamiseen ja kehittää alan huippuratkaisuja. Yhteistyö on hyvin monipuolista, ja se avaa uusia mahdollisuuksia kummallekin yhtiölle." Lisätietoja tai kommentteja antavat: Klas Ståhl, toimitusjohtaja, OMX Technology +46 8 405 6035 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 6612 OMX Technology | OMX Technology on globaalisti toimiva yhtiö, joka on asiantuntija arvopaperimarkkinoiden tehostamisessa. Täysin elektronisista markkinapaikkaratkaisuistaan tunnettu OMX Technology on johtava markkinapaikkapalveluiden ja -ratkaisujen toimittaja maailman rahoitus- ja energiamarkkinoilla. OMX Technologylla on yli 100 asiakasta 20 maassa, minkä lisäksi se on suurin kaupallinen markkinapaikkajärjestelmien tarjoaja maailman suurimmille pörsseille. OMX Technology on toinen OMX:n kahdesta divisioonista. OMX myös omistaa ja ylläpitää pörssejä, selvitysyhteisöjä ja arvopaperikeskuksia, ja sillä on toimintaa yhteensä 11 maassa. Lisätietoja osoitteesta www.omxgroup.com. HCL Technology | HCL Technologies on yksi Intian johtavista IT-palveluiden tarjoajista. Vuonna 1991 perustettu yhtiö tarjoaa ohjelmistopainotteisia IT-ratkaisuita sekä teknologian ja tuotekehityksen ulkoistamispalveluita. Yhtiöllä on suuri maailmanlaajuinen verkosto ja 26 toimipistettä yhteensä 14 maassa. Se toimii asiakkaidensa ydintoimialoilla, kuten esimerkiksi pankkitoiminta, vakuutus, kauppa, ilmakehä ja avaruus, autoteollisuus, puolijohde, petrokemikaali ja biotiede. Yhtiöllä oli 30. kesäkuuta 2004 tytäryhtiöt mukaan luettuna 16 358 työntekijää. Lisätietoja HCL Technologiesista saat osoitteesta www.hcltech.com. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/22/20040922BIT21000/wkr0001.pdf