OMX toimittaa teknologiaa ja infrastruktuurin Saudi-Arabian osakemarkkinoille

OMX, johtava pörssitoiminnan asiantuntija, on tehnyt Saudi-Arabian pääomamarkkinaviranomaisen (Capital Market Authority, CMA) ja Saudi Stock Market Tadawulin kanssa sopimuksen uuden markkinateknologian ja infrastruktuurin toimittamisesta.

Sopimusten ehtojen mukaisesti OMX vastaa ensisijaisesti Saudi Stock Market Tadawulin uuden järjestelmän suunnittelun, käyttöönoton ja infrastruktuurin integroinnista. Suunniteltu kokonaisuus käsittää lisenssit sekä toimituksen, tuen ja ylläpidon. OMX toimittaa OMX:n kaupankäyntialustan, markkinainformaation jakelujärjestelmän ja SMART-markkinavalvontajärjestelmän. Lisäksi OMX integroi arvopaperikeskusratkaisun Tata Consultancy Servicesiltä. Saudi Stock Market Tadawul toimii yhdellä maailman suurimmista osakemarkkinoista, ja se on suurin osakemarkkina Lähi-idässä. ”Valinta teknologian ja infrastruktuurin toimittajiksi Saudi Stock Market Tadawulille, joka on maailman suurimpia pörssejä, merkitsee tunnustusta asemallemme maailman johtavana markkinapaikkojen teknologiatoimittajana. Yhtä tärkeää on, että samalla voimme vahvistaa asemaamme Lähi-idässä”, sanoo OMX:n toimitusjohtaja Magnus Böcker. “Tämä on alku yrityskumppanuudelle, joka kehittää molempia yhtiöitä ja Lähi-idän alueen rahoitusmarkkinoita.” Abdul Rahman Al-Tuwaijeri Capital Market Authoritysta kertoo, että sopimus on osa strategiaa, jolla päivitetään Saudi-Arabian pääomamarkkinat vastaamaan kasvavien markkinaodotusten haasteisiin käyttämällä parasta mahdollista teknologiaa. ”Tadawul on sitoutunut tarjoamaan ensiluokkaisia palveluita asiakkailleen, välittäjilleen, sijoittajilleen ja markkinainformaation jälleenmyyjilleen. Uuden sukupolven teknologia mahdollistaa tuen nykyisille ja tulevaisuuden tarpeille, ” Al-Tuwaijeri lisää. Al-Tuwaijeri kertoo, että OMX valittiin päätoimittajaksi kansainvälisen pörssitoimialan kokemuksen ja markkinajohtajuuden perusteella.