OMX toimittaa uuden kaupankäyntiratkaisun Plus Markets Groupille

Johtava pörssitoiminnan asiantuntija OMX on allekirjoittanut sopimuksen brittiläisen Plus Markets Groupin (PMG) kanssa uuden kaupankäynti- ja markkinavalvonta-alustan sekä IT-palvelujen toimittamisesta.

OMX vastaa sopimusehtojen mukaisesti lisensoinnin, räätälöinnin ja kaupankäyntialustan toteuttamisesta sekä SMARTS-markkinavalvontajärjestelmän toimittamisesta. Lisäksi OMX tarjoaa täyden IT-palvelun, joka tukee PMG:n teknologista infrastruktuuria. PMG on riippumaton brittiläinen osakemarkkinapalveluiden tarjoaja, joka käy kauppaa yli 850 pienen ja keskisuuren yhtiön osakkeella ja jonka yhteenlaskettu markkina-arvo on yli 150 miljardia puntaa.

– Valintamme PMG:n kaupankäyntiteknologian ja IT-palvelujen toimittajaksi on tunnustus asemallemme maailman johtavana pörssiteknologian toimittajana. Yhtä tärkeää on, että sopimus tarjoaa mahdollisuuden asemamme vahvistamiseen nopeasti muuttuvilla Euroopan markkinoilla. Olemme hyvin ylpeitä saadessamme toivottaa PMG:n OMX:n asiakkaiden joukkoon, OMX:n Market Technology -liiketoiminta-alueen johtaja Markus Gerdien sanoo.

PMG:n rahoitusjohtaja Brian Taylor toteaa: – Olemme mielihyvin valinneet OMX:n kaupankäyntiteknologiamme toimittajaksi. OMX:llä on vertaansa vailla oleva maine pörssiteknologian ja teknisen tuen toimittajana ympäri maailman. Heidän ensiluokkainen ohjelmointitaitonsa yhdessä markkinaosapuolten helpon liitettävyyden kanssa luovat vahvan perustan pörssipalveluidemme edelleen kehittämiselle noin 5 000 arvopaperille. Uskomme, että PLUS on ihanteellinen paikka sijoittajille, jotka etsivät parhaita hintoja.

Tilauksen arvo on vähintään 7,2 miljoonaa puntaa useammalle vuodelle jaettuna.