OMX ulkoistaa verkkotoiminnot ja tietokonekeskukset Verizonille

Johtava pörssitoiminnan asiantuntija OMX ilmoitti tänään ulkoistamissopimuksesta Verizon Business -yhtiön kanssa. Verizon Business on johtava kehittyneen yritysviestinnän ja informaatioteknologian ratkaisujen tarjoaja maailmanlaajuisesti. Seitsenvuotinen sopimus kattaa OMX:n ulkoiset verkkotoiminnot ja tietokonekeskukset. Sopimus astuu voimaan 1. lokakuuta 2007.

Sopimusehtojen mukaan Verizon Business ottaa vastuun ulkoisista verkoista ja tietokonekeskuksista. OMX jatkaa ensisijaisena sopimusosapuolena ja tarjoaa kattavan valikoiman it-palveluja pörsseille, selvitysyhteisöille ja arvopaperikeskuksille eri puolilla maailmaa. Järjestelyllä pyritään ensisijaisesti edistämään maailmanlaajuista asiakaspalvelua ja tukemaan kasvua.

– Asialleen omistautuneen ulkoisten verkkotoimintojen ja tietokonekeskusten hallinnointiin erikoistuneen toimittajan löytäminen on tärkeä tekijä maailmanlaajuisissa kasvusuunnitelmissamme, OMX:n Market Technology -liiketoiminta-alueen johtaja Markus Gerdien kommentoi. – Verizon Business -yhtiöllä on erinomainen kokemus sekä palvelujen hallinnoimisesta että rahoitusalan palveluista ja maailmanlaajuinen verkko käytettävissään. Kumppanuudestamme hyötyvät ennen kaikkea asiakkaat. Odotamme innolla työskentelyä Verizonin kanssa laajentaessamme it-palvelujamme maailmanlaajuisesti.

– OMX on todella maailmanlaajuinen organisaatio, joka palvelee asiakkaitaan yhdellä vaativimmista viestinnän alueista – rahoitusmarkkinoilla, toteaa John Killian, Verizon Business -yhtiön toimitusjohtaja. – OMX:n liiketoiminnan perustana ovat nopeat, turvalliset ja luotettavat verkot ja olemme iloisia, että OMX on päättänyt luottaa Verizoniin tämän kriittisen alueen toiminnoissa ja hallinnoinnissa.

Kansainvälisen laajentumisen lisäksi OMX:n päätös verkkojen ja tietokonekeskusten ulkoistamisesta mahdollistaa yhtiön toimintojen virtaviivaistamisen. Sopimus on osa OMX:n pyrkimystä lisätä Market Technology -liiketoiminta-alueen kannattavuutta.