Oslon Pörssi jatkaa sopimustaan OMX Technologyn kanssa

Oslon Pörssi, joka on Norjan osake-, joukkovelkakirja- ja johdannaispörssi, on allekirjoittanut kaupankäyntiteknologiaa ja -ratkaisuja toimittavan OMX Technologyn kanssa sopimuksen SAXESS™ -kaupankäyntijärjestelmän tukisopimuksen jatkamisesta vuoden 2010 loppuun saakka. Oslon Pörssistä tuli pohjoismaisen NOREX-pörssiallianssin jäsen vuonna 2000. Pörssi alkoi käyttää SAXESS-kaupankäyntijärjestelmää toukokuussa 2002. SAXESS-kaupankäyntijärjestelmä on käytössä myös Islannin, Latvian, Liettuan, Ruotsin, Suomen, Tanskan ja Viron pörsseissä. ”Olemme olleet tyytyväisiä SAXESS-kaupankäyntijärjestelmän luotettavuuteen ja käytettävyyteen. Kaupankäyntijärjestelmä on ollut erinomainen kanava kansainvälisille sijoittajille. Jatkamme mielellämme sopimusta OMX Technologyn kanssa”, johtaja Sven Arild Andersen Oslon Pörssistä kertoo. ”Olen erittäin iloinen, että Oslon Pörssi halusi jatkaa sopimustaan”, OMX:n toimitusjohtaja Magnus Böker sanoo. ”Oslon Pörssi on tärkeä kumppani OMX:lle. Pyrimme jatkossa parhaamme mukaan kehittämään yhteistyötämme luodaksemme yhdessä tehokkaat pohjoismaiset arvopaperimarkkinat.”