• OMX/

Outokumpu Technology listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin Helsingissä

Kaivos- ja metalliteollisuuden prosessiratkaisujen, teknologian ja palvelujen toimittaja Outokumpu Technology Oyj listautuu tiistaina 10.10.2006 Helsingin Pörssiin. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan tervetuliaistilaisuutta, joka järjestetään kaupankäynnin alkaessa yhtiön osakkeilla. Outokumpu Technology on tämän vuoden 64. listautuja* OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä ja kuudes Helsingin Pörssissä.

VP.: Ilmoittautuminen sähköpostitse viimeistään 9.10. info.helsinki@omxgroup.com Paikka: OMX / Helsingin Pörssi, Fabianinkatu 14, Helsinki Aika: Klo 9.30 vastaanotossa. Tilaisuus kestää noin tunnin. – Toivotamme Outokumpu Technologyn lämpimästi tervetulleeksi Helsingin Pörssiin. Outokumpu Technologyn listautuminen monipuolistaa edelleen Teollisuustuotteet ja palvelut -toimialan tarjontaamme, Helsingin Pörssin toimitusjohtaja Jouni Torasvirta toteaa. – Listautuminen Helsingin Pörssiin parantaa mahdollisuuksiamme kasvattaa ja kehittää liiketoimintaamme sekä vahvistaa asemaamme yhtenä kaivos- ja metalliteollisuuden johtavista teknologiatoimittajista, Outokumpu Technologyn toimitusjohtaja Tapani Järvinen sanoo. Outokumpu Technologyn toimialaluokka GICS (Global Industry Classification Standard) -järjestelmässä on Teollisuustuotteet ja -palvelut (alatoimiala: 20103010-Rakennustoiminta ja -suunnittelu). Osakkeen kaupankäyntitunnus on OTE1V (ISIN-tunnus FI0009014575). Lisätietoja: Jarmo Holopainen, viestintä, OMX Nordic Exchange, Helsinki (09) 6166 7203 Tietoa Outokumpu Technologysta Outokumpu Technology on johtava kansainvälinen mineraaleihin ja metalleihin keskittyvä teknologian kehittäjä ja toimittaja, joka tarjoaa asiakkaiden tarpeisiin mukautettuja tehtaita, prosesseja ja laitteita sekä suunnittelu-, projekti- ja tukipalveluja maailmanlaajuisesti. Yhtiö työllistää yli 1800 henkilöä 18 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2005 oli 556 miljoonaa euroa. Lisätietoja osoitteessa www.outokumputechnology.com. Tietoa OMX:stä OMX on johtava arvopaperikaupan ammattilainen. Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Helsingissä, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa olevan pohjoismaisen pörssin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Integroidut teknologiaratkaisut kattavat arvopaperikaupan koko ketjun ja mahdollistavat tehokkaat kaupankäyntitapahtumat pörsseissä, selvitysyhteisöissä, arvopaperikeskuksissa ja eri rahoituslaitoksissa kaikkialla maailmassa. OMX on listattu pohjoismaisessa pörssissä Tukholmassa, Helsingissä ja Kööpenhaminassa. Lisätietoja on Internetissä osoitteessa www.omxgroup.com. __________________________________ * Näistä 34 yhtiötä on Helsingin, Tukholman, Kööpenhaminan, Riikan, Tallinnan ja Vilnan pörssien päälistoilta sekä 30 vaihtoehtoiselta First North -markkinapaikalta.