Parex Banka laajentaa jäsenyyttään Pohjoismaisessa Pörssissä

Maanantaista 2.4.2007 lukien Parex Bankasta tulee ensimmäinen balttilainen välittäjä Helsingin ja Tukholman pörsseihin. He aloittavat samalla kaupankäynnin Suomen ja Ruotsin osakemarkkinoilla.

Parex Banka on jo Pohjoismaisen Pörssin välittäjä Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa. Jäsenyyden odotetaan laajenevan piakkoin myös Kööpenhaminaan.

– Toivotamme Parex Bankan lämpimästi tervetulleeksi OMX:n Pohjoismaiseen Pörssiin Tukholmaan ja Helsinkiin. Laajentunut jäsenyys antaa Parex Bankalle erinomaisen mahdollisuuden tarjota asiakkailleen helppo ja suora pääsy Pohjoismaisen Pörssin kaupankäyntiin, OMX:n Pohjoismaisen Pörssin toimitusjohtaja Jukka Ruuska sanoo.

Parex Banka tarjoaa integroituja asiakaspalveluja mukaan lukien lainananto, maksukortti- ja leasing-palvelut, omaisuudenhoito sekä arvopapereiden välittäminen. Parex Banka perustettiin vuonna 1992 ja se oli ensimmäinen kaupallinen pankki Latviassa.

Pohjoismaisessa Pörssissä on 159 välittäjää 13 eri maassa.