Pohjoismainen Pörssi laskee raportoitujen kauppojen palkkioita

OMX:n Pohjoismainen Pörssi laskee 2.4.2007 alkaen Helsingin, Tukholman ja Kööpenhaminan pörssin raportoitujen osakekauppojen palkkioita. Palkkiot yhtenäistetään ja niitä alennetaan noin 50 prosentilla

Palkkioiden alennus laskee OMX:n liikevaihtoa 50 miljoonalla Ruotsin kruunulla vuosittain, kun laskennan ajanjaksona on 12 kuukautta syyskuuhun 2006 saakka.

– Pohjoismainen Pörssi on osoittanut tehokkuutensa ja haluamme välittää pohjoismaisesta harmonisoinnista ja teknologiastamme syntyvät hyödyt asiakkaillemme. Hinnanalennus on ensimmäinen askel, kun tuomme markkinoille uusia, ensi vuonna voimaan tulevan Rahoitusvälineiden markkinat -direktiivin MiFIDin mahdollisuuksia hyödyntäviä kaupparaportointipalvelujamme. Seuraavaksi aiomme laajentaa OMX:n kaupparaportointipalvelut kattamaan kaikki arvopaperit Euroopan unionissa sekä yksinkertaistaa raportointia entisestään, Pohjoismaisen Pörssin johtaja Jukka Ruuska kertoo.

Lisätietoja:
Jarmo Holopainen, viestintä, OMX