• OMX/

Puolalaiselle sähköpörssille OMX:n CONDICO™-kaupankäynti- ja selvitysjärjestelmä

OMX, maailman johtava markkinapaikkaratkaisujen ja -palveluiden tarjoaja rahoitus- ja energiamarkkinoille, toimittaa puolalaiselle sähköpörssille Towarowa Gielda Energiille kaupankäynti- ja selvitysjärjestelmä CONDICOn. Sopimus kattaa järjestelmän lisenssin, projektin ja viiden vuoden ylläpidon. Järjestelmää käytetään energia- ja johdannaiskaupankäynnissä. OMX toimittaa lisäksi ns. vihreiden sertifikaattien rekisterin, joka mahdollistaa jatkossa kaupankäynnin kyseisillä sertifikaateilla. “Puolan energiamarkkinoita ollaan vasta vapauttamassa kilpailulle. Tässä vaiheessa tarvitsemme kehittynyttä teknologiaa, joka rohkaisee toimijoita hyödyntämään sähkön ja luonnonkaasun käteis- ja johdannaiskaupankäynnin kaikkia mahdollisuuksia. Viimeaikaiset muutokset Puolan energiamarkkinalaissa ovat mahdollistaneet rekisterin ja kaupankäynnin vihreillä sertifikaateilla. Valitsimme OMX:n teknologian, koska näin varmistamme tuen kasvulle ja uusille haasteille”, kertoo toimitusjohtaja Grzegorz Ornichimowski Towarowa Gielda Energiistä. “Olemme tyytyväisiä, kun Towarowa Gielda Energii valisti yhteistyökumppanikseen OMX:n. Teknologiamme mukautuvuus ja kokemuksemme uusilla kehittyvillä markkinoilla tekee meistä arvostetun yhteistyökumppanin”, kertoo toimitusjohtaja Klas Ståhl OMX Technologysta. ”Sopimus vahvistaa edelleen asemaamme johtavana palveluntarjoajana kansainvälisillä energia- ja kasvumarkkinoilla.” Lisätietoja antavat: OMX Klas Ståhl, toimitusjohtaja, OMX Technology +46 8 405 6035 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 6612 Towarowa Gielda Energii Grzegorz Onichimowski, toimitusjohtaja +48 22 341 99 12 Pawel Opara, projektijohtaja +48 22 341 99 62