Sagax listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin

AB Sagax listautuu tänään OMX Pohjoismainen Pörssi Tukholmaan. Sagax siirtyy päämarkkinoille First Northista ja se on 27. listautuja päämarkkinoilla tänä vuonna.

Kiinteistösijoitusyhtiö Sagax on erikoistunut toimitilakiinteistöihin, erityisesti varastoihin ja kevyen teollisuuden tiloihin. Yhtiö perustettiin vuonna 2000 ja sen perustajajäsenet toimivat nykyisin yhtiön johdossa ja hallituksessa. Sagaxin kiinteistösijoituksista noin 50 prosenttia sijaitsee Tukholman alueella. Yhtiön kiinteistösijoitusten pinta-ala oli 30.6.2007 yhteensä 717 000 neliömetriä koostuen 92 toimitilasta.

– Toivotamme Sagaxin lämpimästi tervetulleeksi OMX Pohjoismainen Pörssi Tukholmaan Rahoitus-toimialaluokkaan. Sagax on erinomainen esimerkki siitä, kuinka kasvuyhtiöille tarkoitettu First North -markkinapaikka pohjustaa yhtiöt päämarkkinoille. Yhtiöt voivat First Northissa keskittyä kasvuun ja siirtyä sitten päämarkkinoille vaatimukset täytettyään, OMX:n yhtiöpalveluiden johtaja Jenny Rosberg kertoo.

Sagaxin pörssierä on 100 ja tavallisten osakkeiden kaupankäyntitunnus on SAGA sekä etuosakkeiden tunnus SAGA PREF. Yhtiö kuuluu Rahoitus-toimialaluokkaan ja markkina-arvoltaan pieniin yhtiöihin.