Salcomp Oyj listautuu pohjoismaiseen pörssiin Helsingissä

Salcomp, matkapuhelinlatureiden kehittäjä ja valmistaja, listautuu maanantaina 13.3.2006 Helsingin Pörssiin. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan tervetuliaisseremoniaa, joka järjestetään kaupankäynnin alkaessa yhtiön osakkeilla. Salcomp on tämän vuoden ensimmäinen listautuja pohjoismaiseen pörssiin Helsingissä.

R.S.V.P.: Ilmoittautuminen Outi Ylitalolle viimeistään 10.3. outi.ylitalo@omxgroup.com Paikka: OMX / Helsingin Pörssi, Fabianinkatu 14, Helsinki Aika: Klo 9.30 vastaanotossa. Seremonia kestää noin tunnin. Listautumisseremoniaan osallistuvat Salcomp Oy:n toimitusjohtaja Mats Eriksson ja Helsingin Pörssin toimitusjohtaja Jouni Torasvirta. – Toivotamme Salcompin lämpimästi tervetulleeksi Helsingin Pörssiin. Uskon, että Salcomp tarjoaa mielenkiintoisen uuden vaihtoehdon sijoittajille pohjoismaisilla osakemarkkinoilla, Helsingin Pörssin toimitusjohtaja Jouni Torasvirta toteaa. – Listautuminen Helsingin Pörssiin on merkittävä askel Salcompille. Tavoitteenamme on vahvistaa asemaamme maailman johtavana matkapuhelinlatureiden valmistajana. Listautumisannilla kerättävät varat on tarkoitus käyttää ensisijaisesti orgaanisen, mutta myös valikoitujen yritysostojen kautta tapahtuvan kasvun rahoittamiseen sekä yhtiön pääomarakenteen vahvistamiseen, Salcompin toimitusjohtaja Mats Eriksson sanoo. Salcomp Oyj on globaali matkapuhelinlatureiden kehittäjä ja valmistaja. Salcomp on toimialansa maailmanlaajuinen markkinajohtaja euromääräisesti, ja sen markkinaosuus kuuden suurimman matkapuhelinvalmistajan osalta on noin 22 prosenttia perustuen toimitettujen latureiden määriin. Vuonna 2005 liikevaihto oli noin 156 miljoonaa euroa ja liikevoitto noin 12,5 miljoonaa euroa. Salcompilla on noin 6 300 työntekijää. Tuotantolaitokset sijaitsevat Kiinassa ja Brasiliassa. Valokuvia Salcompin listautumisseremoniasta voi käydä katsomassa tilaisuuden jälkeen Helsingin Pörssin Internet-sivuilla osoitteessa www.omxgroup.com > Visit our exchanges > Helsingin Pörssi Lisätietoja: Outi Ylitalo, tiedottaja, Helsingin Pörssi (09) 6166 7599