Singapore Exchange ja OMX vahvistavat yhteistyötään

Singapore Exchange Limited (SGX) ja OMX ilmoittivat tänään lujittavansa yhteistyötään tarjotakseen teknologiaratkaisuja ja palveluja Singaporen pääomamarkkinoille. Laajennettu yhteistyö vastaa asiakkaiden kaupankäynnin, selvityksen ja käsittelyn tarpeisiin.

Yhteistyö tukee myös SGX:n pyrkimyksiä uudistaa IT-infrastruktuuriaan sekä kaupankäynti- ja selvitysvalmiuksiaan. Tavoitteena on tehostaa toimintaa ja parantaa markkinaosapuolille tarjottavan palveluiden laatua. SGX tutkii parhaillaan OMX:n teknologiajärjestelmien ja niihin liittyvien palvelujen sekä myös OMX:n selvitysratkaisun käyttöönottoa markkinapaikallaan. OMX:n arvopaperi- ja johdannaismarkkinoille integroidun kaupankäyntialustan SGX QUESTin menestyksen jälkeen SGX suunnittelee myös uuden toimeksiantojen hallintajärjestelmän tilaamista OMX:ltä. Hallintajärjestelmä otettaneen käyttöön vuoden 2007 jälkipuoliskolla. SGX käyttää parhaillaan valmisteilla olevan SGXTrade-järjestelmän versiota lähtökohtana jatkokehitykselle. OMX aikoo työskennellä yhdessä Orc Softwaren kanssa. Orc Software on johtava kehittyneen kaupankäynnin teknologiatoimittaja eri markkinaosapuolille. Yhteistyö on osa hiljattain OMX:n ja Orc Softwaren välillä allekirjoitettua sopimusta, joka koski front end -käyttöliittymäohjelmia. –Rakennettaessa SGX:stä markkinapaikkaa on välttämätöntä, että tietotekniset valmiutemme ja infrastruktuurimme pystyvät vastaamaan kasvavien volyymien ja monipuolistuvien tuotteiden asettamiin vaatimuksiin. Tavoitteemme on tarjota integroitu pääsy sekä arvopaperi- että johdannaismarkkinoille. Olemme iloisia siitä, että yhteistyökumppanimme OMX jakaa kanssamme vision markkinapaikkamme yhdentymisestä, SGX:n toimitusjohtaja Hsieh Fu Hua toteaa. –Olemme iloisia voidessamme syventää yhteistyötä SGX:n kanssa. Kyseessä on tunnustus OMX:n asiantuntemuksesta pörssitoiminnan alalla; toiminnastamme pohjoismaisen pörssin omistajana sekä teknologiatoimittajana yli 60 pörssille 50 maassa, OMX:n toimitusjohtaja Magnus Böcker kertoo.