Sparekassen Lolland listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin

Sparekassen Lolland listautuu tänään OMX Pohjoismainen Pörssi Kööpenhaminaan. Yhtiö on Pohjoismaisen Pörssin 28. listautuja päämarkkinoilla tänä vuonna.

Sparekassen Lolland perustettiin vuonna 1870, ja se on nykyisin Tanskan suurimpia säästöpankkeja. Pääkonttori sijaitsee Nakskovissa, ja säästöpankilla on sivukonttoreita Lolland-Falsterissa, Næstvedissa, Vordingborgissa, Roskildessa, Køgessa ja Kööpenhaminan pääkadulla.

Sparekassen Lolland tarjoaa asiakkailleen sijoitus- ja eläkeneuvontaa sekä varainhoitopalveluita. Säästöpankilla on yli 46 000 asiakasta, joista yhä useampi on yritysasiakas.

– Toivotamme Sparekassen Lollandin lämpimästi tervetulleeksi Pohjoismaiseen Pörssiin. Pohjoismaiseen Pörssiin on tullut paljon uusia yhtiöitä – tämä koskee myös Rahoitus-toimialaluokkaa, johon Sparekassen Lolland kuuluu. Sparekassen Lolland mukaan lukien päämarkkinoiden Rahoitus-toimialaluokkaan on tänä vuonna listautunut jo kymmenen yhtiötä, OMX Pohjoismainen Pörssi Kööpenhaminan toimitusjohtaja Jan Ovesen kertoo.

Sparekassen Lollandin pörssierä on 50 ja kaupankäyntitunnus SPALOL. Yhtiö kuuluu Rahoitus-toimialaluokkaan ja markkina-arvoltaan keskisuuriin yhtiöihin.