Straumurin välitystoiminta laajenee Pohjoismaisessa Pörssissä

Tiistaina 20. marraskuuta Straumur-Burðarás Investment Bank hf aloittaa välitystoiminnan OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Straumur toimii jo välittäjänä OMX Pohjoismainen Pörssi Islannissa. Straumur on tänä vuonna jo neljäs islantilainen välittäjä, joka laajentaa toimintansa Pohjoismaisen Pörssin kaikille markkinapaikoille.

– On ilo nähdä jälleen yksi islantilainen välittäjä, joka laajentaa välitystoimintansa kattamaan koko pohjoismaisen markkina-alueen. Laajennetun välitystoimintansa avulla Straumur voi käydä helposti kauppaa Pohjoismaisessa Pörssissä, joka on johtava useilla aloilla kuten informaatioteknologiassa, paperiteollisuudessa ja muodissa, OMX:n Nordic Marketplaces -liiketoiminta-alueen johtaja Jukka Ruuska kertoo.

Kun Islanti liittyi tammikuussa 2007 Pohjoismaiseen Pörssiin, islantilaiset välittäjät alkoivat lisätä nopeasti läsnäoloaan Pohjoismaisessa Pörssissä. Tänä vuonna MP Investment Bank ja Saga Capital Investment Bank ovat tulleet Pohjoismaisen Pörssin välittäjiksi sekä NordVest Verdbref , joka laajensi välitystoimintansa kattamaan Tukholman heinäkuussa.

Pohjoismaisessa Pörssissä toimii tällä hetkellä 164 pankkia ja pankkiiriliikettä, jotka toimivat useammalla kuin yhdellä pohjoismaisella markkinalla.

Lisätietoja:
Jonas Rodny, OMX +46 8 405 72 67