STT ja OMX yhteistyöhön tiedotejakelussa

Suomen Tietotoimisto STT ja johtava pörssitoiminnan asiantuntija OMX aloittavat yhteistyön tiedotteiden jakelussa. Tavoitteena on tarjota ensiluokkainen tiedotejakelujärjestelmä.

Oy Suomen Tietotoimisto - Finska Notisbyrån Ab ja OMX Nordic Exchange Group Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteistyöstä tiedotteiden jakelussa. Sopimuksen myötä OMX:n tiedotejakelujärjestelmän asiakkaat saavat pian vaivattoman pääsyn STT:n tiedotepalveluun, STT Infoon, ja mahdollisuuden julkaista omia tiedotteitaan STT:n uutispalvelun kautta.

Sopimus yhdistää molempien osapuolten vahvuudet. OMX Pohjoismainen Pörssi on listayhtiöiden luonnollinen kumppani niiden täyttäessä tiedonantovelvollisuuksiaan pörssiyhtiöinä. STT:llä on 120 vuoden historia suomalaismedian luotettavana kumppanina ja tiedon tarjoajana.

– STT:n nimessä on sana tietotoimisto. On aika toimia tuon nimen mukaisesti. Tässä tapauksessa me voimme tarjota listayhtiöille ensiluokkaista tiedotejakelua suomalaismedialle. Pidämme erittäin myönteisenä sitä, että voimme tarjota media-asiakkaillemme pörssitietoa, STT:n päätoimittaja ja toimitusjohtaja Mika Pettersson sanoo.

OMX:n ja STT:n sopimus vastaa EU:n rahoitusmarkkinoiden sääntelyn vapautumiseen. Tarjotakseen mahdollisimman kattavan ja vetovoimaisen tiedotejakelupalvelun, OMX on valinnut kumppanikseen STT:n, jolla OMX:n tavoin on ainutlaatuinen medianäkyvyys Suomessa.

– Odotamme pääsevämme tarjoamaan asiakkaillemme tiedotejakelua STT:n kautta. Tämä merkitsee sitä, että uutisten jakelukanavamme on suoraan yhteydessä suomalaismedian toimituksellisiin järjestelmiin. Ratkaisu antaa eri puolilla Suomea oleville sijoittajille entistä paremman mahdollisuuden seurata OMX Pohjoismaisen Pörssin listayhtiöitä ja niiden tiedotejakelua OMX:n tiedotejakelujärjestelmän kautta, toteaa OMX:n Information Services -liiketoiminta-alueen johtaja Peter Belling.