Sydbank A/S laajentaa Pohjoismaisen Pörssin jäsenyyttään

Sydbank A/S -pankista tulee Helsingin Pörssin välittäjä tiistaista 17.4.2007 lukien. Pankki aloittaa tuolloin kaupankäynnin Suomen osakemarkkinoilla.

Sydbank toimii jo välittäjänä Pohjoismaisessa Pörssissä Tukholmassa ja Kööpenhaminassa.

– Toivotamme välittäjänä aloittavan Sydbankin tervetulleeksi OMX:n Pohjoismaiseen Pörssiin Helsinkiin. Jäsenyyden laajentaminen antaa yhä useammalle tanskalaissijoittajille entistä paremman mahdollisuuden kaupankäyntiin suomalaisosakkeilla, Helsingin Pörssin toimitusjohtaja Jouni Torasvirta toteaa.

Tanskan neljänneksi suurin pankki, Sydbank, perustettiin 1970, kun neljä pientä eteläjyllantilaista pankkia sulautui yhteen. Aabenraassa pääkonttoriaan pitävä pankki on sen jälkeen kasvanut fuusioiden, yrityshankintojen ja sivukonttoreiden avaamisen myötä. Nykyään pankin toiminnot kattavat koko maan. Pankin kansainväliseen toimintaan kuuluu kolme sivukonttoria Pohjois-Saksassa ja tytärpankki St.Gallenissa Sveitsissä.

Pohjoismaisella Pörssillä on 158 välittäjää 13 maassa.

Lisätietoja:

Jarmo Holopainen, viestintä, OMX (09) 6166 7203

Tietoa OMX:stä | OMX on johtava arvopaperikaupan ammattilainen. Pohjoismaisen Pörssin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Pohjoismainen Pörssi –termi ei ole yhtiön virallinen nimi, sitä käytetään ainoastaan markkinoinnissa. Termi kuvaa kokonaisuutta, jonka muodostavat Helsingin Pörssi, Kööpenhaminan Pörssi, Tukholman Pörssi, Tallinnan Pörssi, Riian Pörssi ja Vilnan Pörssi. Integroidut teknologiaratkaisut kattavat arvopaperikaupan koko ketjun ja mahdollistavat tehokkaat kaupankäyntitapahtumat 60 pörssissä yli 50 maassa. OMX kuuluu Pohjoismaisen Pörssin Rahoitus-toimialan suuriin yhtiöihin (Large Cap). Lisätietoja on osoitteessa www.omxgroup.com.