Thaimaan johdannaispörssi valitsi OMX:n kaupankäynti- ja selvitysalustan

Thaimaan johdannaispörssi (Thailand Futures Exchange, TFEX) ja OMX Technology (OMX) ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen, joka koskee CLICK Trade -kaupankäyntisovelluksen käyttöä sekä CLICK XT™- ja SECUR™-järjestelmien käyttöä integroituna johdannaisten kaupankäynti- ja selvitysalustana. Sopimukseen sisältyvät käyttöoikeus, projektin toteutus ja järjestelmätuki viiden vuoden ajan. Projektin toteutus alkoi maaliskuussa. TFEX on Thaimaan pörssin (SET) täysin omistama tytäryhtiö, jolla on toimilupa rahoitus- ja hyödykejohdannaisten kaupankäyntiin. TFEX on uusi markkinapaikka, ja se aloittaa kaupankäynnin ensimmäisellä sopimuksellaan, SET50-indeksifutuureilla, vuoden 2005 viimeisellä neljänneksellä. Myöhemmin kaupankäynti aloitetaan myös korkopohjaisilla tuotteilla ja osakeoptioilla. "Päädyimme OMX:n järjestelmään harkittuamme tarkoin sen soveltuvuutta markkinapaikkamme tarpeisiin. OMX:n järjestelmä tukee myös erinomaisesti strategista painopistettämme eli tehokkaiden ja helposti saatavien kaupankäynti- sekä suojauspalvelujen tarjoamista asiakkaille", sanoo TFEX:n hallituksen puheenjohtaja Vijit Supinit. TFEX:n toimitusjohtaja Kesara Manchusree lisää: "Uskomme lujasti siihen, että OMX:n tekniikka on oikea ratkaisu, koska se on osoittautunut erittäin tehokkaaksi ja luotettavaksi. OMX:n sovelluksia käyttävät monet merkittävät pörssit eri puolilla maailmaa – Aasian johtavista pörsseistä esimerkiksi Singaporen, Hongkongin ja Korean pörssit." "Meille on suuri kunnia tulla valituksi TFEX:n teknologiakumppaniksi sekä uuden, edistyksellisen kaupankäynti- ja selvitysalustan toimittajaksi. OMX:n laaja kokemus ja taitotieto johdannaismarkkinoiden kehittämisestä eri puolilla maailmaa olivat avaintekijöitä tämän sopimuksen solmimisessa", sanoo OMX Technologyn toimitusjohtaja Klas Ståhl. "Sopimus lujittaa OMX:n asemaa johtavana markkinapaikkatekniikan toimittajana sekä Aasian ja Tyynenmeren alueen maissa että maailmanlaajuisesti. Pyrimme edelleen kehittämään alueella pitkäaikaisia asiakassuhteita kestävien ratkaisujemme, ensiluokkaisen palvelumme sekä tuotteidemme tarjoamien taloudellisten tulosten avulla." Lisätietoja: Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 6612 Business Development -osasto +662 2292758, +662-2292760