Oncos Therapeutics rekrytoi kokeneen lääketieteellisen johtajan syövän immuuniterapioiden kehittämiseen

HELSINKI, 4. Kesäkuuta 2014 — Kohdennettuja syövän immuuniterapioita kehittävä Oncos Therapeutics Oy ilmoitti tänään palkanneensa lääketieteen tohtori Magnus Jaderbergin lääketieteelliseksi johtajakseen.

LT Jaderberg on toiminut yli 25 vuotta erilaisissa lääkekehityksen tehtävissä kuten esimerkiksi kliinisissä lääketutkimuksissa, lääketurvallisuudessa, strategisessa tuotekehityksessä, terveystaloudessa sekä lääkekehitysprojektien johtamistehtävissä. Hänen erikoisalaansa ovat immunologia, onkologia ja infektiotaudit.

LT Jaderbergilla on kokemusta kliinisen tutkimuksen kaikista vaiheista kuten kliinisestä farmakologiasta, hoitoannoksen määrittelystä, lääkkeiden rekisteröinneistä sekä tuotteiden lanseerauksen jälkeisestä tuotedifferointioinnista ja seurannasta. Hänen immuuniterapian erityisosaamisensa kattaa muun muassa seuraavien tuotteiden kehittämisen: Yervoy (ipilimumab), Enbrel (etanercept), Torisel (temsirolimus), Orencia (abatacept), Rapamune (sirolimus), and Nulojix (belatacept).

”Olemme todella iloisia voidessamme ilmoittaa Magnuksen rekrytoinnista. Hän tuo tiimimme strategisesti ja tieteellisesti arvokasta asiantuntemusta ja kokemusta keskeisessä kehityskohteessamme eli syövän immuuniterapiassa”, kertoo Frans Wuite, Oncosin toimitusjohtaja.

LT Jaderberg opiskeli lääketiedettä Tukholmassa Karolinska Institutenissa. Hän toimi vierailevana luennoitsijana lääkekehityksen alalta King’s collegessa, Lontoossa vuosina 2003 – 2009. Hän on myös farmaseuttisen lääketieteen tiedekunnan jäsen Royal Colleges of Physicians of the United Kingdomissa.

Ennen liittymistään Oncos Therapeuticsiin, LT Jaderberg on toiminut kansallisissa, eurooppalaisissa ja globaaleissa tehtävissä useissa lääkeyhtiössä mukaan lukien GlaxoSmithKline, Pharmacia, Wyeth sekä Bristol-Meyers Squibb (BMS). Viimeksi hän toimi BMS Euroopan lääketieteellisenä johtajana.

LT Jaderberg aloitti Oncos Therapeuticsin palveluksessa 1.6.2014.

Lisätietoja:

Antti Vuolanto, operatiivinen johtaja

Oncos Therapeutics Oy

Puh: +358407517329

info@oncos.com

Lisätietoja toimittajille:

Tietoja Oncos Therapeuticsista

Oncos Therapeutics Oy on yksityisesti rahoitettu kliinisen vaiheen bioteknologiayritys, joka kehittää ja kaupallistaa kohdennettuja syövän immuuniterapiatuotteita. Ensimmäisen tuotteensa, ONCOS-102:n, lisäksi Oncos on kehittänyt tuoteperheen, joka sisältää useita yrityksen adenovirusteknologiaan perustuvia immuuniterapeuttisia tuoteaihioita. Yrityksen päärahoittaja on HealthCap, yksi suurimmista bioalaan erikoistuneista riskipääomarahoittajista Euroopassa. Vuonna 2009 perustetun Oncosin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, lisäksi Oncosilla on toimipiste Sveitsissä. Lisätietoja Oncosista: www.oncos.com.