Mobiilimaksamisen Siirto-järjestelmä ylitti miljoonan käyttäjän rajan – OP ja Nordea jatkavat brändin kehitystä yhteistyössä

Siirto-maksujärjestelmän suosio on kasvanut viime kuukausina nopeasti, ja rekisteröityneiden käyttäjien määrä nousi yli miljoonan kesäkuussa. OP ja Nordea jatkavat Siirto-brändin kehittämistä yhteistyössä.

- Siirto-käyttäjien määrä on noussut nopeasti viime vuosien aikana, ja järjestelmällä on nyt yli miljoona käyttäjää. Tämä osoittaa, että kaikkien pankkien asiakkaille suunnattu Siirto on löytänyt paikkansa niin kuluttajien kuin kauppiaiden keskuudessa, sanoo OP:n maksamisesta, tileistä ja taloudenhallinnasta vastaava johtaja Masa Peura.

- Mobiilimaksamisen kysyntä kasvaa nopeasti. Suomen johtavina pankkiryhminä Nordean ja OP:n yhteistyö kotimaisen Siirto-brändin kehittämisessä on luontevaa. Tavoitteena on kehittää Siirrosta Suomen suosituin mobiilimaksamisen brändi, kertoo Nordean Suomen henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Jani Eloranta.

Siirto-järjestelmä lanseerattiin vuonna 2016. Siirto-maksut ovat toimineet kaikkien pankkien välillä huhtikuusta lähtien, ja järjestelmän käyttäjät voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa pelkän puhelinnumeron perusteella. OP:n ja Nordean asiakkailla maksut siirtyvät käyttäjien välillä reaaliaikaisesti, ja Siirto-maksujen tekeminen on mahdollista kaikkien pankkien asiakkaille.

Siirto toimii maksutapana myös tuhansissa verkkokaupoissa ja kivijalkaliikkeissä. Kauppiaille ja heidän asiakkailleen Siirto tarjoaa turvallisen ja vaivattoman maksutavan. Kuluttajille tarjottavat Siirto-sovellukset ovat Nordea Siirto, OP-mobiili ja Pivo.

OP: OP:n viestintä, p. 050 5239904, viestinta@op.fi
Nordea: Nordean viestintä, p. 09 4245 1006, media@nordea.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja 12 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. www.op.fi

Nordea on pohjoismainen yleispankki. Olemme auttaneet asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan jo 200 vuoden ajan. Haluamme olla vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa ja tarjota merkityksellisiä palveluita sekä asiakkaillemme että yhteiskunnille, joissa toimimme. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com