OP kiihdyttää vauhtiaan varallisuudenhoidossa ja nimittää päästrategikseen Lippo Suomisen

OP Ryhmä tavoittelee merkittävää kasvua säästämisen ja sijoittamisen palveluissa. Uusi Varallisuudenhoidon organisaatio aloitti toimintansa huhtikuussa.

OP haluaa auttaa omistaja-asiakkaitaan vaurastumaan ja tekemään parempia taloudellisia valintoja. Tätä tehtävää tukemaan Varallisuudenhoidon päästrategiksi on nimitetty Lippo Suominen (KTM). Suominen aloittaa tehtävässä elokuussa.

Kasvu varallisuudenhoidossa on strateginen tavoite OP Ryhmälle. Uusi Varallisuudenhoidon organisaatio aloitti toimintansa huhtikuussa. Liiketoimintaa luotsaa OP Osuuskunnan johtokunnan jäsen, johtaja Hanna Porkka.

“Viime vuosina sijoittamisen suosio on kasvanut ilahduttavasti Suomessa ja haluamme olla edistämässä tätä muutosta. Yhdessä uuden päästrategimme kanssa haluamme valmentaa suomalaisia tekemään parempia taloudellisia valintoja sekä auttaa vaurastumaan ja varautumaan”, Porkka sanoo.

Maaliskuun lopussa OP hallinnoi noin 107 miljardin euron varallisuutta ja sen hallinnoimissa sijoitusrahastoissa oli yhteensä yli 1,3 miljoonaa osuudenomistajaa. Asiakkailleen OP tarjoaa laajan, laadukkaan ja aina ajankohtaisen valikoiman sijoitustuotteita ja -palveluita, jotka kattavat kaikki keskeiset omaisuusluokat.

Lippo Suominen on yksi Suomen arvostetuimmista ja tunnetuimmista sijoitusmarkkinoiden kommentaattoreista. Suominen siirtyy tehtäväänsä S-Pankista, jossa hän on työskennellyt päästrategina vuodesta 2018. Aiemmin Suominen on työskennellyt sijoittamisen tehtävissä muun muassa Nordeassa ja Tapiolassa.

“Olen erittäin innoissani uusista tehtävistäni Suomen suurimmassa finanssiryhmässä. Näen valtavasti potentiaalia siinä, että OP haluaa kasvaa varallisuudenhoidossa”, Suominen sanoo.

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on yli kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja yli 14 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhdessä omistaja-asiakkaidemme kanssa olemme rakentaneet suomalaista yhteiskuntaa ja kestävää tulevaisuutta jo 120 vuoden ajan. www.op.fi