OP laajentaa Google Payn Mastercardille

OP laajentaa mobiilimaksamisen palvelujaan ja tuo Google Payn tänään Mastercardia hyödyntävien asiakkaidensa käyttöön. Laajennus antaa OP Duo- sekä K-Plussa Maksuaika-korttien käyttäjille mahdollisuuden käyttää mobiilimaksupalveluja Android-laitteilla.

Älypuhelimilla ja -kelloilla maksamisen, eli mobiilimaksamisen suosio on kasvanut tasaisesti kuluneena vuonna. Merkittävin etu Google Payn laajentamisessa Mastercardille on, että nyt myös OP Duo- sekä K-Plussa Maksuaika-korttien käyttäjät pääsevät hyödyntämään mobiilimaksupalveluja Android-laitteilla.

– Mobiilimaksamisen suosio on kasvanut OP:n asiakkaiden parissa. Erityisesti korttipohjaiset mobiilimaksuratkaisut ovat yleistyneet niiden helppouden, kätevyyden ja turvallisuuden ansiosta, sanoo OP:n korttiliiketoiminnasta vastaava johtaja Teemu Korte.

Mobiilimaksamisen keskeisimpiä hyötyjä on sen helppous, sillä yleensä jokainen kantaa puhelinta mukanaan. Mobiililompakon käyttö ei ainoastaan poista tarvetta kantaa fyysistä lompakkoa ja maksukortteja mukana vaan tuo mukanaan myös lisää turvallisuutta. Mobiililompakoissa ei säilytetä maksukortin korttitietoja vaan pelkästään niin kutsuttua virtuaalista token-numeroa. Näin ollen korttitietojen joutuminen vääriin käsiin esimerkiksi varkauden tai kalastelun myötä on huomattavasti pienempi kuin fyysisten maksukorttien kohdalla.

Google Pay täydentää OP:n mobiilimaksamisen ratkaisuja

Google Pay on OP:n asiakkaiden käytettävissä kaikilla Mastercard-korteilla 08.12.2022 alkaen. Palvelulla voi maksaa lähimaksupäätteillä, sovelluksissa ja verkkokaupoissa.

Google Payllä voi maksaa myös yli 50 euron ostokset lähimaksulla ilman kortin tunnusluvun näppäilyä, mikäli kortin turvarajat ja tilin käyttörajoitukset sallivat sen. Yli 50 euron lähimaksuissa laitteen lukitus avataan ennen maksua turvallisuussyistä.

– Asiakkaamme ovat toivoneet Google Paytä Mastercardille ja on hienoa päästä nyt vastaamaan tähän toiveeseen, ja samalla täydentää OP:n monipuolisia mobiilimaksamisen palveluja entisestään, Korte kertoo.

Palvelu on turvallinen maksutapa, eikä asiakkaan korttitietoja anneta tai tallenneta laitteeseen tai sovelluksiin Googlelle tai välitetä kauppiaille maksutapahtuman yhteydessä. Google Payn voi ottaa käyttöön OP-mobiilissa tai Google Pay -sovelluksen kautta.

Lisätietoa OP:n asiakkaille Google Payn käyttöönotosta ja yhteensopivista maksukorteista:

Google Pay | Kätevämpi tapa maksaa | Maksa kätevästi puhelimella | OP

OP:n viestintä, p. 010 252 8719, viestinta@op.fi