OP Osuuskunnan hallituksen jäsenet ja pääjohtajan sijainen valittu

OP Ryhmän keskusyhteisön eli OP Osuuskunnan hallintoneuvosto on 2.12.2021 valinnut jäsenet OP Osuuskunnan hallitukseen toimikaudelle 1.1.–31.12.2022. Lisäksi hallintoneuvosto on valinnut OP Ryhmän pääjohtajan sijaiseksi pankkitoiminnan henkilö- ja pk-yritysasiakkaista vastaavan liiketoimintajohtajan Harri Nummelan 1.3.2022 alkaen.

Uutena jäsenenä OP Osuuskunnan hallitukseen valittiin kauppatieteiden tohtori Petri Sahlström (s. 1971). Sahlström on toiminut laskentatoimen professorina Oulun yliopistossa vuodesta 2005. Hän on tällä hetkellä OP Osuuskunnan hallintoneuvoston jäsen ja Oulun Osuuspankin hallituksen puheenjohtaja. Sahlströmillä on monipuolinen osaaminen ja kokemus laskentatoimen ja rahoituksen alalta sekä esimiestehtävistä. Lisäksi hänellä on laaja-alaista kokemusta OP Ryhmän toiminnasta. Sahlströmin ansioluettelo on tämän tiedotteen liitteenä.

Hallituksen jäsen Leif Enberg luopuu hallituksen jäsenyydestä vuoden 2021 jälkeen. Muut nykyiset jäsenet jatkavat hallituksessa vuonna 2022: Jarna Heinonen (yrittäjyyden professori, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu), Jari Himanen (toimitusjohtaja, OP Suur-Savo), Kati Levoranta (Executive Vice President, kaupallinen ja operatiivinen johtaja, P2X Solutions Oy), Pekka Loikkanen (hallitusammattilainen), Tero Ojanperä (hallituksen puheenjohtaja, Silo.AI), Riitta Palomäki (hallitusammattilainen), Jaakko Pehkonen (kansantaloustieteen professori, Jyväskylän yliopisto), Timo Ritakallio (pääjohtaja, OP Ryhmä), Olli Tarkkanen (toimitusjohtaja, Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki) ja Mervi Väisänen (markkinoinnin lehtori, Kajaanin ammattikorkeakoulu).

Hallitus valitsee kalenterivuosittain keskuudestaan hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan sekä valiokuntien jäsenet.

Tarkemmat tiedot hallituksen jäsenistä ovat saatavilla OP Ryhmän verkkosivuilla osoitteessa www.op.fi/op-ryhma/tietoa-ryhmasta/hallinnointi/hallitus.

Samassa kokouksessa hallintoneuvosto valitsi pankkitoiminnan henkilö- ja pk-yritysasiakkaista vastaavan liiketoimintajohtajan Harri Nummelan OP Ryhmän pääjohtajan ja OP Osuuskunnan toimitusjohtajan sijaiseksi 1.3.2022 alkaen. Nimitys on ehdollinen valvovan viranomaisen päätökselle. Nykyinen pääjohtajan sijainen, vakuutusasiakkaista vastaava liiketoimintajohtaja Olli Lehtilä, siirtyy uuden Uudenmaan Osuuspankin toimitusjohtajaksi.

OP Ryhmän viestintä, p. 010 252 8719, viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja yli 12 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. www.op.fi