OP Osuuskunnan hallituksen kokoonpano vuonna 2021

OP Ryhmän keskusyhteisön eli OP Osuuskunnan hallintoneuvosto on 18.11.2020 valinnut jäsenet OP Osuuskunnan hallitukseen toimikaudelle 1.1.–31.12.2021. Hallituksen kokoonpanoon ei tullut muutoksia.

Hallituksessa jatkavat vuonna 2021 kaikki nykyiset jäsenet: Leif Enberg (hallituksen puheenjohtaja, Oy Mapromec Ab), Jarna Heinonen (yrittäjyyden professori, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu), Jari Himanen (toimitusjohtaja, OP Suur-Savo), Kati Levoranta (toimitusjohtaja, Rovio Entertainment Oyj), Pekka Loikkanen (hallitusammattilainen), Tero Ojanperä (hallituksen puheenjohtaja, Silo.AI), Riitta Palomäki (hallitusammattilainen), Jaakko Pehkonen (kansantaloustieteen professori, Jyväskylän yliopisto), Timo Ritakallio (pääjohtaja, OP Ryhmä), Olli Tarkkanen (toimitusjohtaja, Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki) ja Mervi Väisänen (markkinoinnin lehtori, Kajaanin ammattikorkeakoulu).

Hallitus valitsee kalenterivuosittain keskuudestaan hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan sekä valiokuntien jäsenet. Nykyinen OP Osuuskunnan hallitus aloitti toimintansa 1.1.2020 ja valitsi puheenjohtajakseen Jaakko Pehkosen ja varapuheenjohtajakseen Jarna Heinosen. Hallituksen kokoonpanoa täydennettiin Tero Ojanperän nimityksellä 1.7.2020 alkaen. Tero Ojanperän nimitys on edelleen ehdollinen ja riippuu valvovan viranomaisen hyväksynnästä.

Tarkemmat tiedot hallituksen jäsenistä ovat saatavilla OP Ryhmän verkkosivuilla osoitteessa www.op.fi/op-ryhma/tietoa-ryhmasta/hallinnointi/hallitus.

OP:n viestintä, p. 010 252 8719, viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja 12 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. www.op.fi