OP ryhtyy maksamaan korkoa omistaja-asiakkaidensa käyttötileillä oleville talletuksille

OP Ryhmä haluaa vahvan tuloskehityksensä ansiosta antaa osuuspankkien omistaja-asiakkaille lisäedun tarjoamalla 1. marraskuuta alkaen Käyttötilille 0,25 prosentin korkoa. Etu koskee 1,9 miljoonaa omistaja-asiakasta.

OP:n Käyttötilin talletuskorko on tällä hetkellä kiinteä 0 prosenttia kaikille asiakkaille. 1.11.2023 alkaen omistaja-asiakkaat saavat Käyttötileillä oleville talletuksilleen korkoa 0,25 prosenttia. Edun saa osuuspankin omistaja-asiakas, jolla on sekä omistaja-asiakkuus että Käyttötili samassa osuuspankissa.

OP Ryhmä palkitsee osuuspankkien omistaja-asiakkaita laajalla etukokonaisuudella, OP-bonuksin ja alennuksin.

- Kohonneen inflaation myötä nousseet markkinakorot ovat osaltaan parantaneet OP Ryhmän tuloksentekokykyä. Asiakkaiden omistamana finanssiryhmänä käytämme hyvää tulostamme omistaja-asiakkaidemme hyväksi maksamalla vuodelta 2023 kertyvät OP-bonukset 30 prosentilla korotettuina. Lisäksi olemme päättäneet, että emme peri lainkaan omistaja-asiakkailtamme päivittäisiin pankkipalveluihin liittyviä maksuja lokakuun 2023 ja maaliskuun 2024 väliseltä ajalta. Näiden lisäetujen yhteenlaskettu arvo vuositasolla on omistaja-asiakkaillemme yli 100 miljoonaa euroa, kertoo OP Ryhmän Vähittäispankkitoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Harri Nummela

OP Ryhmä haluaa käyttää vahvaa tulostaan osuuspankkien omistaja-asiakkaiden hyväksi tarjoamalla erilaisia lisäetuja ja Käyttötilin talletuskorko on osa etukokonaisuutta. Korko koskee noin 1,9 miljoonaa omistaja-asiakasta, joilla käyttötileillä olevien talletusten yhteismäärä on 20,7 miljardia euroa. Koron tuoman lisäedun arvo on noin 51 miljoonaa euroa.

Käyttötilin talletuskorko lasketaan tilin alimmalle saldolle kulloinkin voimassa olevan kiinteän korkoprosentin mukaisesti. Korko lasketaan kalenterikuukauden alimman saldon perusteella, ja se perustuu päivän loppusaldoon.

Korko maksetaan Käyttötilille kerran vuodessa. Esimerkiksi vuotta 2023 koskeva korko maksetaan joko joulukuun 2023 tai tammikuun 2024 aikana. Koronmaksun ajankohta riippuu tilin avaushetkestä. Asiakas voi tarkistaa tarkemman ajankohdan tilisopimuksestaan.

Käyttötilin korko astuu voimaan kohderyhmään kuuluville omistaja-asiakkaille automaattisesti 1.11. alkaen. Asiakkailta ei edellytetä toimenpiteitä.