OP tarjoaa omistaja-asiakkailleen ensimmäisenä Suomessa joukko-ostamisen palvelun

OP tarjoaa ensimmäisenä Suomessa omistaja-asiakkailleen mahdollisuuden joukko-ostoihin. Myyntiin tulee omistaja-asiakkaiden toivomia tuotteita, sillä tarkoitus on tarjota etuja nimenomaan osuuspankkien omistajille.

OP:n joukko-ostopalvelu on omistaja-asiakkaille suunnattu markkinapaikka, jossa yritykset voivat tarjota tuotteita ja palveluita liki kahdelle miljoonalle osuuspankin omistaja-asiakkaalle. Joukko-ostaminen toimii niin, että yritys myy asiakkaille tuotteen tiettyyn, jo valmiiksi alennettuun omistaja-asiakashintaan. Jos tuotetta ostaa suuri joukko asiakkaita kampanjan aikana, siitä saa myös lisäalennuksen. Tyypillisesti alennus on sitä suurempi, mitä useampi asiakas ostaa tuotteen.

– OP Ryhmä koostuu itsenäisistä osuuspankeista, jotka asiakkaat omistavat. Joukko-ostamisen ideologia sopii hyvin osuustoimintaan, jonka perusajatuksena on se, että omistajat hyötyvät osuuskunnan jäsenyydestä. Joukko-ostopalvelun kautta omistaja-asiakkaamme saavat tuotteita edullisemmin, ja lisäksi hinta laskee ostajien määrän noustua. Esimerkiksi jos tuotteen ostaa yli 500 asiakasta, voi sen hinta alentua, pankkitoiminnan henkilöasiakkuuksista vastaava johtaja Sari Heinonen sanoo.

Palvelun ensimmäisiin kampanjatuotteisiin kuuluvat muun muassa Kämp Collection Hotelsin lahjakorttipaketti, Mastermarkin kautta myyntiin tuleva, Harri Koskisen suunnittelema Block-valaisin, Golla Oy:n reppu ja Kalevala-koru Timanttiset-ketjun kautta. Kampanjat ovat käynnissä vain rajatun ajan. Ensimmäisten tuotteiden joukko-ostokampanjat loppuvat maaliskuun viimeisenä päivänä tai niin kauan kuin tavaraa kampanjoissa riittää.

Idea joukko-ostopalveluun tuli osuuspankkien omistaja-asiakkailta. Palvelun ideaa testattiin asiakkailla ja heiltä kysyttiin, millaisia tuotteita he haluaisivat palvelussa ostaa. Näitä tuotteita palveluun on nyt tuotu tarjolle.

– Otamme toiveita vastaan myös jatkossa. Jokainen omistaja-asiakas voi ehdottaa palvelussa lisää tuotteita, joita toivoisi valikoimaan, Heinonen sanoo.

OP:n joukko-oston tuotteet voi ostaa vain OP:n pankkikortilla tai käyttämällä Pivon mobiilimaksamista. Kortilla tehdyt ostot kerryttävät OP-bonuksia. OP Joukko-oston omistaa Pivo Wallet, ja maksutavat verkkokaupassa tarjoaa Checkout Finland, molemmat OP Ryhmään kuuluvia yrityksiä.

Omistaja-asiakkaiden määrä on OP:lla kovassa kasvussa. Pelkästään viime vuonna omistaja-asiakkaiden määrä kasvoi 79 000:lla yltäen nyt 1,9 miljoonaan. Bonuksia omistaja-asiakkaille maksettiin noin 230 miljoonaa euroa.

Joukko-ostosivusto avautuu 13.3. osoitteessa https://op-joukko-osto.fi

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
OP:n viestintä, p. 050 523 9904, viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jonka perustehtävänä on vahvan vakavaraisuuden ja tehokkuuden avulla luoda kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia ja turvallisuutta omistaja-asiakkaille ja toimintaympäristölle. OP Ryhmän muodostavat 156 osuuspankkia sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Ryhmässä työskentelee 12 000 työntekijää. Ryhmällä on 1,9 miljoonaa omistaja-asiakasta.
www.op.fi