OP tuo mikrosijoittamisen kaikkien asiakkaiden ulottuville

OP:n suosittu Säästölipas-palvelu laajenee, ja uusi ominaisuus mahdollistaa mikrosijoittamisen rahastoihin helposti ja kustannustehokkaasti.

OP:n Säästölipas on virtuaalinen säästöpossu, jonne voi siirtää varoja kertasiirtoina tai automaattisesti jokaisen korttimaksun yhteydessä. Uusi rahasto-ominaisuus mahdollistaa, että säästötavoitteen ylimenevät varat siirtyvät automaattisesti asiakkaan valitsemaan edulliseen indeksirahastoon.

- Vasta noin 30 prosenttia suomalaisista on säästänyt tai sijoittanut rahastoihin. Uudistetun Säästölipas-palvelun on tarkoitus madaltaa kynnystä rahastosäästämisen aloittamiselle. Haluamme arkipäiväistää säästämistä siten, että varallisuutta kertyy kuin huomaamatta normaalin arjen kautta sekä helpottaa säästämistä ja sijoittamista kohteisiin, joilla on talletuksia korkeampi tuotto-odotus, kertoo OP:n pankkitoiminnan henkilö- ja pk-yritysasiakkaiden varainhoidosta vastaava Kai Kalajainen.

Säästölippaassa asiakas voi valita yhden kolmesta indeksirahastosta – OP-Maailma-indeksi, OP-Eurooppa-indeksi ja OP-Suomi-indeksi  jotka ovat kustannustehokkaita vaihtoehtoja pitkäaikaiseen säästämiseen. Säästölippaan käyttö on maksutonta, mutta rahastojen osalta veloitetaan indeksirahastojen merkintä-, hallinnointi- ja lunastuskulut.

Talletukset ja rahasto-osuudet kerryttävät OP-bonuksia henkilöasiakkaille, jotka ovat OP:n omistaja-asiakkaita. Säästölipas-palvelu löytyy OP:n verkkopalveluasiakkaiden op.fi-etusivulta.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
OP:n viestintä, p. 050 523 9904, viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jonka perustehtävänä on vahvan vakavaraisuuden ja tehokkuuden avulla luoda kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia ja turvallisuutta omistaja-asiakkaille ja toimintaympäristölle. OP Ryhmän muodostavat 156 osuuspankkia sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Ryhmässä työskentelee 12 000 työntekijää. Ryhmällä on 1,9 miljoonaa omistaja-asiakasta.
www.op.fi