Osuuspankkien omistaja-asiakkaita palkitaan ylimääräisillä OP-bonuksilla vuonna 2023 – bonuksiin 30 prosentin korotus

Lähes 2,1 miljoonan omistaja-asiakkaan OP-bonuksia korotetaan 30 prosentilla vuonna 2023. Tämä tarkoittaa vuositasolla omistaja-asiakkaille arviolta yli 60 miljoonan euron arvosta ylimääräisiä bonuksia. OP Ryhmän mukaan suurin hyötyjä bonuksista on lapsiperheet.

Osuuspankkien maksama lisäbonus nostaa vuoden 2023 bonuskertymän 280 miljoonaan euroon.

– OP Ryhmä on asiakkaidensa omistama finanssiryhmä, ja haluammekin perustehtävämme mukaisesti käyttää osan parantuneesta kannattavuudestamme helpottamaan lähes 2,1 miljoonan omistaja-asiakkaamme arkea näinä taloudellisesti haastavina aikoina. Bonukset vähentävät asiakkaiden kuluja vuonna 2023, kun korot ja kustannukset ovat muuten nousussa”, sanoo OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio.

OP Ryhmän osuuspankkien omistaja-asiakkaiden bonuksia käytetään asiakkaiden pankkipalvelu- ja vakuutusmaksuihin. Bonuksen suuruus määräytyy asiakkaan asioinnin mukaan. Siihen vaikuttavat lainat, säästötilit, rahastot ja vakuutukset.

– Ylimääräiset bonukset tukevat etenkin lapsiperheitä, joilla on elämäntilanteen takia paljon lainaa. Kannustamme asiakkaitamme käyttämään palvelujamme mahdollisimman laajasti, koska se kasvattaa myös bonuskertymää. Tämä on vuonna 2023 erityisen kannattavaa.

OP Ryhmä julkaisi 26.10. osavuosikatsauksensa. Tammi–syyskuun tulos ennen veroja oli 940 miljoonaa euroa.

OP:n viestintä, p. 010 252 8719, viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on yli kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja noin 13 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhdessä omistaja-asiakkaidemme kanssa olemme rakentaneet suomalaista yhteiskuntaa ja kestävää tulevaisuutta jo 120 vuoden ajan. www.op.fi