Pivo on nyt Suomen laajin matkalippusovellus – bussiliput ostettavissa Imatran, Hyvinkään, Joensuun, Jyväskylän, Kuopion, Lahden, Lappeenrannan, Mikkelin, Oulun ja Riihimäen alueille

Maksusovellus Pivo on nyt myös mobiililippu paikallisliikenteessä. Pivosta voi ostaa julkisen liikenteen linja-autolippuja jo kymmenessä suomalaiskaupungissa.

Pivo on kaikkien pankkien asiakkaille toimiva mobiilimaksamisen sovellus. Nyt se on myös Suomen laajin joukkoliikenteen lippusovellus, josta asiakkaat voivat ostaa matkalippuja Imatran, Hyvinkään, Joensuun, Jyväskylän, Kuopion, Lahden, Lappeenrannan, Mikkelin, Oulun ja Riihimäen alueen bussimatkoille. Kaupungeissa asuu yhteensä lähes 890 000 suomalaista.

– Pivon käyttäjissä on paljon aktiivisia joukkoliikenteen käyttäjiä. Nyt kun matkaliput voi ostaa suoraan Pivosta, kulkevat ne matkustajan mukana kätevästi kännykässä. Tuomme Pivoon jatkossakin lisää palveluja ja paikallisuutta, sanoo OP:n maksamisesta, tileistä ja taloudenhallinnasta vastaava johtaja Masa Peura.

Kaikissa kaupungeissa Pivosta voi ostaa kertalipun, osassa kaupunkeja myös vuorokausi- tai kausilippuja eri asiakasryhmille. Lippujen hinnat ovat Pivossa samat kuin muuallakin.

– Suomalaiset ovat nyt ottamassa mobiilimaksamista toden teolla käyttöön. Toivomme kuluttajien vaikkapa kesälomamatkalla kokeilevan rohkeasti, kuinka paljon nopeammin bussilipun voi ostaa kännykästä kuin käteisellä kuskilta. Toivomme tämän vaivattoman ostotavan lisäävän joukkoliikenteen käyttöä kotimaanmatkailussa, Peura sanoo.

Pivolla kaikkien pankkien asiakkaat voivat siirtää rahaa ystävälleen pelkän puhelinnumeron perusteella ja maksaa ostoksia lähes 7 000:ssa verkkokaupassa. Paitsi että Pivolla voi maksaa, sieltä löytyy myös erilaisia palveluja. CityShopparin kautta tarjolla on tuhansia etuja ja Pivosta voi suoraan tilata Kotipizzan.

Pivo on ladattu jo yli miljoona kertaa, ja sillä on satojatuhansia aktiivisia käyttäjiä. Viime vuonna Pivon käyttö nousi 280 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Pivon matkalippu käyttää PayIQ:n lippujärjestelmää.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

OP:n viestintä, 050 5239904 ja viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jonka perustehtävänä on vahvan vakavaraisuuden ja tehokkuuden avulla luoda kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia ja turvallisuutta omistaja-asiakkaille ja toimintaympäristölle. OP Ryhmän muodostavat 156 osuuspankkia sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Ryhmässä työskentelee 12 000 työntekijää. Ryhmällä on 1,9 miljoonaa omistaja-asiakasta. www.op.fi

Avainsanat: