Tero Ojanperä nimitetty OP Osuuskunnan hallituksen jäseneksi

OP Ryhmän keskusyhteisön eli OP Osuuskunnan hallintoneuvosto on 10.6.2020 nimittänyt tekniikan tohtori Tero Ojanperän (s. 1966) OP Osuuskunnan hallituksen jäseneksi 1.7.2020 alkaen.

Tero Ojanperä on yksi Pohjoismaiden suurimman yksityisen tekoälylaboratorion Silo.AI:n perustajista ja sen hallituksen puheenjohtaja. Aiemmin hän on tehnyt pitkän uran Nokian johtotehtävissä, viimeisimpänä palveluliiketoiminnasta vastaavana johtajana ja teknologia- ja strategiajohtajana. Hänellä on vahvaa strategista liiketoimintakokemusta ja teknologiaosaamista, mikä tukee OP Ryhmän kilpailukykyä ja menestymistä. Ojanperän ansioluettelo on tämän tiedotteen liitteenä.

Nimitys on ehdollinen ja riippuu sääntelyviranomaisen hyväksynnästä.

OP Osuuskunnan hallitukseen kuuluvat 1.7.2020 hallituksen puheenjohtaja Jaakko Pehkonen (kansantaloustieteen professori, Jyväskylän yliopisto), varapuheenjohtaja Jarna Heinonen (yrittäjyyden professori, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu), Leif Enberg (hallituksen puheenjohtaja, Oy Mapromec Ab), Jari Himanen (toimitusjohtaja, OP Suur-Savo), Kati Levoranta (toimitusjohtaja, Rovio Entertainment Oyj), Pekka Loikkanen (Partner, PricewaterhouseCoopers Oy), Tero Ojanperä (hallituksen puheenjohtaja, Silo.AI), Riitta Palomäki (hallitusammattilainen), Timo Ritakallio (pääjohtaja, OP Ryhmä), Olli Tarkkanen (toimitusjohtaja, Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki) ja Mervi Väisänen (markkinoinnin lehtori, Kajaanin ammattikorkeakoulu).

OP:n viestintä, p. 050 5239904, viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja 12 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. www.op.fi