• Opel Finland/

Opel Astra nousi elokuussa ensirekisteröintien top 5:een – ”Astra on takaisin siellä, missä sen kuuluukin”

Vastoin alan yleistä kehitystä elokuu oli vahva kuukausi Opelille ja etenkin Astralle, joka kiilasi ensirekisteröintitilastojen kärkisijoille uuden farkkumallin menestyksen myötä.

Opel Astraa rekisteröitiin elokuussa 173 kappaletta, mikä nosti mallin ensirekisteröintilastojen sijalle viisi, kun mukana olivat kaikki automallit. Astra Sports Tourer onkin tehnyt vahvaa nousua myyntitilastoissa mallin tammikuisen myynninaloituksen jälkeen. Suositussa C-segmentissä Astra otti sijan kaksi ottaen luokastaan lähes 20 % markkinaosuuden.

”Opel Astra on takaisin siellä, missä sen kuulukin olla. Farmarikorinen Astra vastaa täydellisesti juuri tämän hetken autonostajien tarpeisiin: se on tyylikäs ja tilava, siinä on pieni kulutus ja sen varusteet sopivat suomalaiseen autoarkeen”, kehuu Opelin brändijohtaja Eeva Ritakoski.

Nousun taustalla on Astran farmarimalli Sports Tourerin houkutteleva hinnoittelu, kattava varustelu ja vahva vastine rahalle. Astran menestys ei tule jäämään vain yhden kuukauden mittaiseksi, sillä tällä tyylikkäällä farmarimallilla on laajan voimalinjavalikoimansa ansiosta nyt vetovoimaa vaikeassa markkinatilanteessa.

Opel Astra Sports Tourer on saatavilla niin bensiinimoottorisena, hybridinä, lataushybridinä kuin täyssähköisenä. Astran vahvuudet säilyvät malliversiosta toiseen, ja asiakkaalle jää mahdollisuus valita itselle toimivin voimalinja.

Lehdistöyhteys:
Max Lange