Opel esittelee uuden ikonisen “Blitz”-salamatunnuksen

• Rohkea, terävä ja itsevarma
  • Keskeinen elementti: Blitz on olennainen osa Opel Compass -ilmettä
  • Huomion keskipiste: uusi logo esillä IAA Mobilty -autonäyttelyssä Münchenissä

Rüsselsheim. Opel on esitellyt tänään uuden tulkintansa ikonisesta ”Blitz”-tunnuksestaan, joka on mukana tuotantoautoissa niinkin pian kuin 2024. ”Blitz” on jatkossakin Opel Compass -tunnuksen keskuselementtinä. Opelin nykyisten autojen palkittu Vizor-muotoilusuuntaus kulminoituu juuri Compass-tunnukseen ja sen keskellä olevaan Blitz-logoon. Salamanisku – saksaksi ”Blitz” – liittyy luonnollisesti sähköön, ja on siksi jatkossakin mitä luonnollisin tunnus symboloimaan Opelin tulevaa sähköistä aikakautta.

“Blitz on meille tärkeämpi kuin koskaan. Se ei vain symboloi sitoutumistamme innovaatioiden ja liikkumisen tasavertaistamiseen mutta viestittää myös sitoutumistamme ollaksemme täyssähköinen brändi Euroopassa vuonna 2028. Vuonna 2023 meillä on mallistossamme jo 15 sähköistettyä autoa. Voimmekin sanoa ylpeästi, että Opel on sähköinen,” sanoi Opelin toimitusjohtaja Florian Huettl.

“Blitz on ”Bold and Pure” -filosofiamme ikoni. Terävöitetty ja itsevarma uusi ”Blitz” risteää selkeälinjaisen ympyrän kanssa, mikä antaa ikoniselle tunnukselle progressiivisen ja modernin ilmeen. Se on asemoitu itsevarmasti kompassimme keskelle, ja on täten tärkeä graafisen suunnittelun periaatteemme. Kompassi on autojemme keulan, takaosan ja ohjaamon muotoilun perusta”, kertoo Mark Adams, Opelin muotoilun varajohtaja.

Saksalainen automerkki tuo uuden “Blitz”-logon asteittain tuotevalikoimaansa seuraavien vuosien aikana. Ensimmäinen tuotantomalli, jossa on uuden ilmeen mukaiset tunnukset, on tulossa jo vuonna 2024. Kuitenkin, kuten Opelin toimitusjohtaja Florian Huettl on todennut, on uusi tunnus jo vahvasti läsnä tänä vuonna.

”IAA Mobility on yksi isoimmista autonäyttelyistä maailmassa ja siksi täydellinen paikka ylpeästi esitellä uusi ”Blitz”-logomme isolle yleisölle. Lisäksi, meillä on myös luvassa iso yllätys paikalla oleville vieraille, Huettl jatkoi.

Lehdistöyhteys:

Max Lange