Valmiina työntekoon: Opel esittelee uuden Combon

Report this content
  • Erehtymätön keulailme: Opel Vizor tekee pakettiautodebyyttinsä Combon keulalla
  • Uutta valoteknologiaa HYA-mallistoon: Comboon on saatavilla Intelli-Lux-matriisiajovalot
  • Ei kompromisseja: lähipäästötön Combo Electric tarjoaa erinomaiset käyttöominaisuudet
  • Digitaalinen ja intuitiivinen: luokan kärkeä oleva liitettävyys ja 10-tuumainen kosketusnäyttö
  • Dynamic Surround Vision: takaosan ja kyljen kuolleet kulmat näkyville uuden teräväpiirtoisen digitaalisen peruutuskameran avulla
  • Uuden Opel Combon myynti alkaa vuoden vaihteessa, ja ensimmäiset autot saapuvat jälleenmyyjille vuoden toisella neljänneksellä.

Opel on esitellyt uuden Combon. Uuden keulailmeen ja digitaalisen ohjaamon lisäksi seuraavan sukupolven kompakti pakettiauto säilyttää kaikki edeltäjänsä edut ja hyvät ominaisuudet. Uudessa Combossa on ensimmäistä kertaa koko segmentissä tarjolla ainutlaatuiset Intelli-Lux LED -matriisiajovalot. Täyssähköisen Combo Electricin toimintamatka on kasvanut uudistuksen myötä tuntuvasti.

Täyssähköisen version lisäksi uusi Combo on saatavilla dieselmoottorilla, johon tarjolla on myös automaattivaihteisto. Molemmat Combon voimalinjaversiot ovat saatavilla kahdella eri koripituudella ja kahdella tai kolmella etuistuimella. Uudesta Opel Combo Electricistä on saatavilla myös viisipaikkainen Crew Cab -versio.

Opelin toimitusjohtaja Florian Huettl: “Uusi Opel Combo on luokkajohtaja! Tavarankuljetuskykyjensä lisäksi mallissa on kehittyneitä teknologioita, jotka tekevät työnteosta entistäkin turvallisempaa ja miellyttävämpää. Paikallispäästötön Combo Electric tarjoaa myös lisää toimintamatkaa – täydellinen paketti ammattilaisille.”

Erittäin tunnistettavan ja Opelin muusta mallistosta jo tutuksi tulleen Vizor brändi-ilmeen avulla uusi Opel Combosta tulee ensivilkaisulla tunnistettava. Vizor-maski luo selkeän visuaalisen elementin, joka täyttää keulan koko sen leveydeltä. Vizoriin tuodaan myös Opelin Blitz-tunnus sekä tietenkin Opelin tunnusomainen valoilme.

Jopa 50 km lisää toimintamatkaa

Uudessa Opel Combo Electricissä on myös päivitetty täyssähköinen voimalinja, joka tarjoaa entistäkin enemmän toimintamatkaa. Täyssähköisen pakettiauton toimintamatka kasvaa uuden 50 kWh akuston myötä 330 kilometriin (WLTP), joka on peräti 50 km enemmän kuin edeltäjässä. Tämä on mahdollista uuden, edelleen kehitetyn sähköisen voimalinjan ja uuden lämpöpumpun avulla. Ensi kertaa Combossa tarjolla oleva lämpöpumppu auttaa säästämään energiaa matalissa lämpötiloissa.

Uuden sukupolven sähkömoottorin avulla (100 kW/136 hv & 270 Nm) uusi Combo saavuttaa jopa 130 km/h huippunopeuden. Vakiona mallissa tulee 11 kW:n sisäinen ajoneuvolaturi sekä tuki jopa 100 kW:n pikalataukselle (20-80 % alle 30 min).

Uusi Opel Combo Electric: täyssähköistä tavarankuljetusta ilman kompromisseja

Uuden Opel Combon vahvuus on edelleen sen kyky kuljettaa ja hinata painavia kuormia. Kuten edeltäjänsäkin, uusi täyssähköinen kompakti pakettiauto tarjoaa jatkossakin 4,4 kuutiota tilaa (saman verran kuin polttomoottoriversioissa), kun kantavuus (780 kg) ja vetomassat (750 kg) ovat luokan kärkeä.

Turvallisempi ahtaissa paikoissa: uusi digitaalinen taustapeili

Kun on kyse matkustajien ja muiden tienkäyttäjien suojaamisesta, uusi Opel Combo on luokkanjohtaja. Uusi turvavarusteiden kohokohta on Dynamic Surround Vision -digitaalinen taustapeili. Järjestelmä koostuu kahdesta kamerasta, joista toinen sijaitsee takaovien yläpuolella ja toinen etumatkustajan puoleisen peilin alapuolella. Takakameran kuvaa voidaan käyttää ajon aikana ja sivukameran kuva voidaan aktivoidan vilkkuviiksestä kuolleen kulman näkemiseksi.

Lehdistöyhteys:

Max Lange / PR- ja viestintäpäällikkö