Korjaus: Optomed julkaisee kliinisen tutkimuksen tuloksia

Optomed Oyj Sisäpiiritieto 7.2.2022, klo 15:50, Helsinki

Korjaus: Optomed julkaisee kliinisen tutkimuksen tuloksia

Optomed korjaa tänään 7.2.2022 julkaistua tiedotetta kliinisen tutkimuksen tuloksista. Oikea spesifisyyslukema on 93,6 prosenttia alkuperäisessä tiedotteessa olleen 93,0 prosentin sijaan.

Korjattu kappale kokonaisuudessaan:

Kliinisessä tutkimuksessa saaduissa tuloksissa Aurora AEYE havaitsi lievää runsaammat diabeettisen retinopatian merkit oikein 91,9 prosentilla potilaista, eli tämä oli tuotteen sensitiivisyys. Aurora AEYE tunnisti potilaat, kenellä ei ollut merkkejä retinopatiasta 93,6 prosentilla, eli tämä oli tuotteen spesifisyys. Kolmas tutkimusparametri oli kuvattavuus, eli kuinka todennäköisesti kuvat olivat niin onnistuneita, että tekoäly pystyi tulkitsemaan niitä. Aurora AEYE:n kuvattavuus oli yli 99 prosenttia.

Seppo Kopsala, toimitusjohtaja, seppo.kopsala@optomed.com

Optomed on suomalainen terveysteknologiayhtiö ja yksi johtavista kädessä pidettävien silmänpohjakameroiden ja seulontaohjelmistojen tarjoajista. Optomed yhdistää kädessä pidettävät silmänpohjakamerat ohjelmistoihin ja tekoälyyn tavoitteenaan uudistaa useiden sairauksien, kuten nopeasti lisääntyvän diabeettisen retinopatian diagnosointiprosessia. Optomedilla on toimistot Suomessa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa ja yrityksen tuotteita myydään eri kanavien kautta yli 60 eri maassa.

Vastuuvapauslauseke

Huomio – kokeellinen laite. Rajoitettu vain kokeelliseen käyttöön Yhdysvaltojen lakien mukaisesti.