Muutos Optomedin omien osakkeiden omistuksessa

Optomed Oyj        Pörssitiedote         6.8.2021, klo 13.00, Helsinki

Muutos Optomedin omien osakkeiden omistuksessa

Optomed on luovuttanut vuoden 2021 varsinaisen yhtiökokouksen tekemän päätöksen mukaisesti yhteensä 2461 yhtiön hallussaan olevaa omaa osaketta Optomedin hallituksen jäsenille osana hallituksen vuosipalkkiota. Osakemäärä perustuu yhtiökokouksen päättämiin hallituksen kuukausipalkkioihin sekä Optomedin osakkeen painotettuun keskikurssiin 4.8.2021.

Lisäksi Optomedin optio-ohjelmien 2015, 2017, 2017B, 2018C ja 2019A perusteella on merkitty yhteensä 143 250 osaketta ja yhtiö on käyttänyt yhtiön hallussa olevia omia osakkeita merkinnöissä. Nämä osakkeet toimitetaan merkitsijöille 6.8.2021.

Optomedill
a on näiden siirtojen jälkeen hallussaan 463 967 omaa osaketta.

Sakari Knuutti, lakiasiainjohtaja, Optomed Oyj, sakari.knuutti@optomed.com

Optomed on suomalainen terveysteknologiayhtiö ja yksi johtavista kädessä pidettävien silmänpohjakameroiden tarjoajista. Optomed yhdistää kädessä pidettävät silmänpohjakamerat ohjelmistoihin ja tekoälyyn tavoitteenaan uudistaa sokeuttavien silmäsairauksien, kuten nopeasti lisääntyvän diabeettisen retinopatian diagnosointiprosessia. Optomed keskittyy liiketoiminnassaan silmäseulontalaitteiden ja ohjelmistoratkaisujen tutkimukseen ja tuotekehitystyöhön Suomessa sekä myyntiin eri kanavien kautta yli 60 maassa.