Optomedin hallitus on päättänyt uudesta optio-ohjelmasta

Optomed Oyj Pörssitiedote  16.8.2022, klo 11.00, Helsinki

Optomedin hallitus on päättänyt uudesta optio-ohjelmasta

Optomedin hallitus on päättänyt uudesta optio-ohjelmasta. Päätös perustuu yhtiökokouksen 10.5.2022 antamaan valtuutukseen.

Optio-ohjelma 2022A:

Optioiden määrä on yhteensä 250 000 ja jokainen optio oikeuttaa yhteen osakkeeseen. Optioita tarjotaan tietyille avainhenkilöille. Ohjelman tarkoituksena on avainhenkilöiden sitouttaminen ja kannustaminen.

Merkintähinta on 4,17 euroa vastaten perjantain 12.8.2022 päätöskurssia. Merkintäaika on 1.1.2026 – 31.12.2027.

Yhden optio-oikeuden teoreettinen markkina-arvo on noin 1,771 euroa. Optio-oikeuksien teoreettinen markkina-arvo on yhteensä noin 442 750,00 euroa. Yhden optio-oikeuden teoreettinen markkina-arvo on laskettu optio-oikeuksien hinnoittelussa käytettävällä Black and Scholes -mallilla seuraavin oletuksin: osakkeen kurssi 4,04 euroa, osakkeen merkintähinta 4,17 euroa, riskitön korko 0,0 %, optio-oikeuksien voimassaoloaika noin 3,4 vuotta ja volatiliteetti 64,07 %.

Optio-oikeuksien 2022A ehdot ovat tämän tiedotteen liitteenä.

Sakari Knuutti, talousjohtaja, Optomed Oyj, sakari.knuutti@optomed.com

Optomed on suomalainen terveysteknologiayhtiö ja yksi johtavista kädessä pidettävien silmänpohjakameroiden tarjoajista. Optomed yhdistää kädessä pidettävät silmänpohjakamerat ohjelmistoihin ja tekoälyyn tavoitteenaan uudistaa sokeuttavien silmäsairauksien, kuten nopeasti lisääntyvän diabeettisen retinopatian diagnosointiprosessia. Optomed keskittyy liiketoiminnassaan silmäseulontalaitteiden ja ohjelmistoratkaisujen tutkimukseen ja tuotekehitystyöhön Suomessa sekä myyntiin eri kanavien kautta yli 60 maassa. Yhtiöllä on vahva patenttisalkku, joka koostuu 55 kansainvälisestä teknologiapatentista.