Optomedin osakkeenomistajien nimitystoimikunta

Optomed Oyj    Pörssitiedote 8.1.2020, klo 10:00, Helsinki

Optomedin osakkeenomistajien nimitystoimikunta

Optomedin osakasluettelon 2. tammikuuta 2020 mukaan osakkeenomistajat edustettuina yhtiön nimitystoimikunnassa ovat Jun Wun määräysvaltayhtiöt (Alnair Investments, Cenova China Healthcare Fund IV ja Shanghai Cenova Innovation Venture Fund (Limited Partnership)), Aura Capital Oy ja Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö. Nämä osakkeenomistajat ovat nimenneet seuraavat henkilöt nimitystoimikuntaan:

• Hai Wu, Jun Wun määräysvaltayhtiöt
  • Jarmo Malin, Aura Capital Oy
  • Ville Talasmäki, Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö
  • Petri Salonen, Optomed Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Optomedin hallituksen puheenjohtaja Petri Salonen toimii nimitystoimikunnan asiantuntijajäsenenä.

Optomed Oyj:n yhtiökokouksen päätöksen mukaan Optomedin vuoden 2020 nimitystoimikunta koostuu kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajista vuoden ensimmäisen kaupankäyntipäivän omistustilanteen mukaan sekä hallituksen puheenjohtajasta erityisjäsenenä. Mikäli osakkeenomistaja ei halua käyttää nimeämisoikeuttaan, oikeus siirtyy seuraavaksi suurimmalle omistajalle, jolla muutoin ei olisi nimeämisoikeutta. Suurimmat viisi osakkeenomistajaa olivat

1. Jun Wu:n määräysvaltayhtiöt
  2. Universal Investments
  3. Robert Bosch Venture Capital GmbH
  4. Aura Capital Oy
  5. Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö

Universal Investments ja Robert Bosch Venture Capital GmbH päättivät olla käyttämättä nimitysoikeuttaan.

Nimitystoimikunta valmistelee hallituksen kokoonpanoa ja jäseniä sekä hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle yhtiökokoukselle.

Optomed Oyj

Lisätietoja

Petri Salonen, hallituksen puheenjohtaja, Optomed Oyj, petri.salonen@optomed.com

Sakari Knuutti, lakiasiainjohtaja, Optomed Oyj, sakari.knuutti@optomed.com

Jakelu

www.optomed.com

Optomed lyhyesti

Optomed on suomalainen terveysteknologiayhtiö ja yksi johtavista kädessä pidettävien silmänpohjakameroiden tarjoajista. Optomed yhdistää kädessä pidettävät seulontalaitteet ohjelmistoihin ja tekoälyyn tavoitteenaan uudistaa sokeuttavien silmäsairauksien, kuten nopeasti lisääntyvän diabeettisen retinopatian diagnosointiprosessia. Optomed keskittyy liiketoiminnassaan silmäseulontalaitteiden ja ohjelmistoratkaisujen tutkimukseen ja tuotekehitystyöhön Suomessa sekä myyntiin eri kanavien kautta yli 60 maassa. Yhtiöllä on vahva patenttisalkku, joka koostuu 52 kansainvälisestä teknologiapatentista. Vuonna 2018 Optomedin liikevaihto oli 12,7 miljoonaa euroa ja yhtiön pro forma -liikevaihto Commit; Oy:n yrityskauppa huomioiden oli 14,5 miljoonaa euroa. Syyskuun 2019 lopussa Optomed työllisti 105 ammattilaista.