Sisäpiiritieto, Juho Himberg on nimitetty Optomedin toimitusjohtajaksi

Optomed Oyj Sisäpiiritieto  3.8.2023, klo 18.15, Helsinki

Sisäpiiritieto, Juho Himberg on nimitetty Optomedin toimitusjohtajaksi

Optomedin hallitus on nimittänyt Juho Himbergin Optomedin uudeksi toimitusjohtajaksi. Himberg aloittaa tehtävässään 1.10.2023.

Juho Himberg on viimeksi toiminut Aidianin toimitusjohtajana. Aidian on johtava point-of-care-diagnostiikkayritys (aiemmin tunnettu nimellä Orion Diagnostica). Ennen Aidiania Himberg on toiminut johtotehtävissä maailmanlaajuisesti eri terveydenhuollon ja lääketieteellisen teknologian alan yrityksissä, kuten Ortonilla, Strykerillä, C.R. Bard Inc:llä ja Gambrolla.

“Olen erittäin tyytyväinen rekrytointiprosessin tulokseen, ja Juho Himberg on paras mahdollinen valinta Optomedin toimitusjohtajaksi. Monipuolisen työhistoriansa kautta Juho on osoittanut erityistä osaamista terveydenhuollon alalla sekä vahvoja johtamis- ja kaupallistamistaitoja. Näemme nämä erityisiksi vahvuuksiksi Optomedin tulevaisuuden kannalta. Haluan lämpimästi toivottaa Juhon tervetulleeksi Optomedille”, Petri Salonen, Optomedin hallituksen puheenjohtaja kommentoi.

“On ilo ja kunnia liittyä Optomedin tiimiin. Optomedilla on ainutlaatuista osaamista ja kyvykkyyttä luoda skaalautuvia ratkaisuja, jotka voivat säästää miljoonien ihmisten näkökyvyn. Odotan innolla, että pääsen kehittämään yhtiötä edelleen ja vahvistamaan sen asemaa terveydenhuollon globaalina toimijana yhdessä Optomedin henkilöstön kanssa. Haluan kiittää yhtiön hallitusta minua kohtaan osoittamastaan luottamuksesta." Juho Himberg sanoo.

Petri Salonen, hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 594 1510, petri.salonen@optomed.com

Optomed on suomalainen terveysteknologiayhtiö ja yksi johtavista kädessä pidettävien silmänpohjakameroiden tarjoajista. Optomed yhdistää kädessä pidettävät seulontalaitteet ohjelmistoihin ja tekoälyyn tavoitteenaan uudistaa sokeuttavien silmäsairauksien, kuten nopeasti lisääntyvän diabeettisen retinopatian diagnosointiprosessia. Optomed keskittyy liiketoiminnassaan silmäseulontalaitteiden ja ohjelmistoratkaisujen tutkimukseen ja tuotekehitystyöhön Suomessa sekä myyntiin eri kanavien kautta yli 60 maassa.