OPTOMED OY OSTAA COMMIT; OY:N

Report this content

Oulu, 28.3.2018 - Optomed Oy, kädessäpidettävien silmänpohjakameroiden ja ratkaisujen valmistaja, ilmoitti tänään ostaneensa ohjelmistoratkaisuja terveydenhuollon organisaatioille kehittävän ja myyvän Commit; Oy:n. Optomed ja Commit; alkavat toimittamaan aikaisempaa suurempia kokonaisratkaisuja eri sairauksien seulontaan ja seurantaan. Yhdistyminen mahdollistaa molempien yhtiöiden asiakaskunnan aikaisempaa paremman palvelemisen sekä aikaisempaa suuremmat panostukset tuotekehitykseen ja kansainväliseen kasvuun.

“Yhdistämällä toimintamme Commit; Oy:n kanssa voimme tarjota kokonaisvaltaisia ratkaisuja diabeettisen retinopatian ja muiden sairauksien seulontaan. Viimeisten vuosikymmenten aikana Suomessa on kehitetty maailman parhaiten toimivia seulontaohjelmia ja ne toimivat pääsääntöisesti Commit; Oy:n ohjelmistoalustoilla, joille näemme erittäin hyvän kansainvälisen potentiaalin asiakkaidemme keskuudessa,” sanoo Optomed Oy:n toimitusjohtaja Seppo Kopsala.

Markku Myllylä, Commit; Oy:n toimitusjohtaja, sanoo: "Optomedin globaali myyntiverkosto avaa meille merkittäviä uusia mahdollisuuksia kasvattaa Commit; Oy:n kansainvälistä liiketoimintaa.”

Yritysoston myötä sekä Optomed Oy:n että Commit; Oy:n  tämänhetkiset palvelut, toiminnot ja henkilöstön roolit säilyvät ennallaan. Sectran tuotteiden myynti säilyy jatkossakin erittäin tärkeänä osana Commit; Oy:n liiketoimintaa ja näiden tuotteiden myynti ja tuki jatkuvat entisellään.

Optomed Oy:

Optomed Oy on kasvava suomalainen lääketieteen tekniikan yritys, joka valmistaa ja myy kädessäpidettäviä silmänpohjakameroita ja kokonaisratkaisuja sokeuttavien silmänpohjasairauksien seulontaan. Optomedin tavoitteena on tehdä silmänpohjan seulonnat mahdolliseksi kaikille. Optomedin tuotteita myydään yli 60 maassa maailmanlaajuisesti. Oululainen yritys on perustettu vuonna 2005 ja se työllistää tällä hetkellä Suomessa 45 henkilöä ja Kiinassa 25 henkilöä.  www.optomed.com

Commit; Oy:

Commit; Oy kehittää ja myy ohjelmistoratkaisuja terveydenhuollon organisaatioille. Näillä helppokäyttöisillä ratkaisuilla hallitaan radiologian, leikkaustoiminnan ja seulonnan työnkulku, resurssit ja laatu. Commit; Oy myy myös valittujen kolmansien osapuolten valmistuotteita täydentämään kokonaisratkaisua. www.commit.fi

Lisätietoa:

Seppo Kopsala, toimitusjohtaja, Optomed Oy, puh. +358 40 555 1050, seppo.kopsala@optomed.com
Markku Myllylä, toimitusjohtaja, Commit; Oy, puh. +358 40 045 9777, markku.myllyla@commit.fi
Petri Salonen, hallituksen puheenjohtaja, Optomed Oy, puh. +358 50 594 1510, petri.salonen@auratum.com