Finnlines valitsi OpusCapitan hankinnasta maksuun –ratkaisun

Finnlines varustamo sekä taloushallinnon prosesseihin ja automatisointiin erikoistunut OpusCapita ovat sopineet hankinnasta maksuun -prosessien automatisointiratkaisusta. Pilvipalveluna toimitettava ratkaisu otetaan asteittain käyttöön koko Finnlines konsernissa.

Sopimuksen myötä OpusCapita toimittaa SaaS-palveluna Finnlinesille kansainvälisen pitkälle automatisoidun palvelukokonaisuuden, joka sisältää muun muassa ostolaskujen monikanavaisen vastaanottamisen, laskuautomaation sekä monipuoliset maksamisen ratkaisut.

Finnlinesilla on entuudestaan käytössä OpusCapitan yritysten välisten prosessien integroinnin ja sähköisen sanomanvälityksen palvelu.

-       Juuri solmitun sopimuksen myötä Finnlinesilla on hankinnasta maksuun (P2P) ja tilauksesta suoritukseen (O2C) liittyviin transaktioihin yksi palveluntarjoaja, mikä parantaa huomattavasti kulujen hallintaa, läpinäkyvyyttä sekä ennustettavuutta. Sitoudumme myös kasvattamaan yhtiön laskutuksen sähköisyysastetta sekä yhtenäistämään ja edelleen automatisoimaan niiden käsittelyyn liittyviä prosesseja globaalisti, kertoo myyntijohtaja Seppo Korhonen OpusCapitalta.

Finnlines on osa italialaista Grimaldi-konsernia, joka on yksi maailman suurimpia roro-varustamoita ja suurin rahti- ja matkustajaliikennettä (Motorways of the Sea) Euroopassa harjoittava varustamo.

Seppo Korhonen, myyntijohtaja, OpusCapita Group Oy

puh. +358 40 824 5713, seppo.korhonen@opuscapita.com

OpusCapita nostaa taloushallinnon prosessit uudelle tasolle. Keskitymme 2 300 asiantuntijamme voimin kehittämään Purchase-to-Pay ja Order-to-Cash -prosesseja, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin. Toimimme yhdeksässä maassa, palvelemme yli 10 000 asiakasta ja ohjelmistojemme loppukäyttäjiä on yli 50 eri maassa. OpusCapitan liikevaihto oli 263 miljoonaa euroa vuonna 2013. OpusCapita on osa Itella-konsernia ja sen pääkonttori on Suomessa. www.opuscapita.com

Sopimuksen myötä Finnlinesilla on hankinnasta maksuun (P2P) ja tilauksesta suoritukseen (O2C) liittyviin transaktioihin yksi palveluntarjoaja, mikä parantaa huomattavasti kulujen hallintaa, läpinäkyvyyttä sekä ennustettavuutta.
Seppo Korhonen, myyntijohtaja, OpusCapita Group Oy