• OpusCapita/

Helvar Merca Oy Ab tehostaa rahoitushallintoansa siirtymällä OpusCapitan Private SaaS -järjestelmään

OpusCapita vei myös pankkiyhteydet pilveen

Kansainvälistä teollista toimintaa harjoittava Helvar Merca Oy Ab on valinnut OpusCapita-pilvipalveluratkaisun Itella Informaatiolta alakonserniensa maksuliikenteen hoitoon. Helvar Merca -konsernin suurimmat tytäryhtiöt ovat valaisimien liitäntälaitteita ja valaistuselektroniikkaa valmistava Helvar ja tehdasautomaatiojärjestelmien toimittaja Fastems. Sama ratkaisu tulee myös käyttöön Helvar Mercan serkkuyhtiöissä Helectronissa, Mercantilessa ja Vehossa, joka on Suomen suurin autoalan yritys.

”Valitsimme OpusCapita-pilvipalvelun, koska tämän kokonaisvaltaisen ratkaisun avulla pystymme merkittävästi tehostamaan rahoitushallinnon toimintoja. Aiemmin käytössämme olleeseen OpusCapitan on-premise-ratkaisuun verrattuna pilvipalveluratkaisu nostaa ison taakan hartioiltani, kun kokonaisvastuu järjestelmän toimivuudesta siirtyy OpusCapitalle”, kertoo rahoituspäällikkö Roger Sandell Helvar Merca Oy Ab:stä. ”Koska johtamani Helvar Mercan Treasury  on myös vastannut serkkuyhtiöidensä rahoituspalveluiden tuottamisesta, niin riskienhallintamielessä pilvipalveluratkaisu  antaa hyvät eväät ratkaista kipukohdat myös tämän osalta”, Sandell jatkaa. ”Palvelu on edelleen keskitetty, mutta jatkossa yhtiöt voivat uuden ratkaisun myötä käyttää järjestelmää hajautetusti. Kullakin yhtiöistämme tulee jatkossa olemaan omat pankkiyhteydet, jolloin he voivat ajastaa tietoliikenteensä ja aineistojensa liikkumista verkossa itsenäisesti”, Sandell toteaa tyytyväisenä.

”Helvar Mercalle toimitettava OpusCapitan kassanhallinnan kokonaisjärjestelmä sisältää maksuliikenteen, tilienhallinnan, ostolaskujen käsittelyn, likviditeetinhallinnan ja sisäisen pankin ratkaisut. Nykyisen on-premise-ratkaisun siirtäminen pilveen lisää kustannusten läpinäkyvyyttä ja vähentää henkilöriskiä. Monitorointipalvelu ja laajennettu käyttäjähallinta ovat huipputason tietoturvan takana. OpusCapita-käyttöliittymä on maailman moderneimpia taloushallinnon järjestelmiä, jota on kiitetty erityisesti käytettävyydestään”, kertoo OpusCapitan toimitusjohtaja Kimmo Kauranen.

Lisätietoja:

Helvar Merca Oy Ab, rahoituspäällikkö Roger Sandell, puh.0500-452116, roger.sandell@helvarmerca.com

Itella Information Oy, viestintäpäällikkö Ulla Kenttä, puh. 0400-685739, ulla.kentta@itella.com

Helvar Merca -konserni harjoittaa kansainvälistä teollista toimintaa. Konsernin suurimmat tytäryhtiöt ovat valaisimien liitäntälaitteita ja valaistuselektroniikkaa valmistava Helvar sekä tehdasautomaatiojärjestelmien toimittaja Fastems. Molemmat kuuluvat Euroopan johtaviin valmistajiin alallaan. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 175 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee noin 700 henkilöä.

Veho-konserni harjoittaa autokauppaa Suomessa, Ruotsissa ja Baltiassa.  Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 1060 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee noin 2200 henkilöä.

Mercantile-konsernin päätoimialana  on moottoriajoneuvojen varaosien ja lisävarusteiden jakelu Suomessa, Virossa ja Venäjällä. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 88 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee noin 380 henkilöä.

Helectron-konsernin päätoimialana  on audiovisuaalisten järjestelmäratkaisujen toimittaminen. Päämarkkina-alueet ovat Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa, missä myös konsernin suurimmat liiketoimintaa harjoittavat tytäryhtiöt sijaitsevat.  Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 86 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee noin 440 henkilöä.

Itella Informaatio parantaa asiakkaidensa kannattavuutta optimoimalla taloushallinnon prosesseja. Palvelut kattavat koko taloushallinnon: ostotilauksesta maksamiseen, myyntitilauksesta saapuvan rahavirran hallintaan sekä laajimmillaan koko laskentatoimen ja palkkahallinnon. Suurten volyymien mittakaavaedut, automatisoidut prosessit ja alan parhaat käytännöt takaavat, että asiakkaidemme taloushallintoa hoidetaan tehokkaasti, ammattimaisesti ja joustavasti. Itella Informaatio toimii 10 Euroopan maassa 2200 ammattilaisen voimin. Vuonna 2012 liikevaihto oli 270 miljoonaa euroa. Itella Information -liiketoimintaryhmä kuuluu Itella-konserniin. Lisätietoja www.itella.com

OpusCapita auttaa organisaatioita kehittymään ketterämmäksi ja tehokkaammiksi automatisoimalla kassavirtoja. Lähes 30 vuoden kokemus kassanhallinnan ja treasuryn ratkaisuista on mahdollistanut ohjelmistot ja palvelut, joiden ansiosta OpusCapita on eurooppalainen vertailukohta kassavirtojen automatisoinnissa. Yhtiö investoi tuotekehitykseen merkittävästi yli toimialan keskiarvon ja kehittää maailman käyttäjäystävällisimpiä talousohjelmistoja.
OpusCapita perustettiin Suomessa vuonna 1984 ja on 2011 alkaen ollut Itella Informationin omistuksessa. www.opuscapita.fi