• OpusCapita/

ICT-päättäjät arvioivat tuoreessa tutkimuksessa: OpusCapita Suomen ohjelmistotalojen kärkiryhmässä

OpusCapita kuuluu Suomen arvostetuimpien ja tunnetuimpien ohjelmistotoimittajien kärkiryhmään, kertoo Taloustutkimuksen tekemä ICT-alan yrityskuvatutkimus. Taloushallinnon ohjelmistotoimittajista OpusCapita on toiseksi arvostetuin.

Huhti-toukokuussa toteutetussa laajassa kyselytutkimuksessa yritysten ICT-päättäjät ja -asiantuntijat arvioivat tietotekniikka-alan toimijoiden arvostusta ja tunnettuutta. Ohjelmistotoimittajat-ryhmässä tutkittiin kaikkiaan 29 yritystä. Arvioitavina olivat mm. Microsoft, F-Secure, Hewlett-Packard, Fujitsu, IBM ja Tieto. OpusCapita oli tässä joukossa arvostukseltaan viidenneksi paras.

OpusCapita sai tutkimuksessa kaikilta vastaajilta yleisarvosanan 7,48 ja omilta asiakkailtaan 7,67. Yrityksen arvostus on säilynyt vuosittain tehtävässä tutkimuksessa entisellä hyvällä tasolla, ja omalla toimialallaan OpusCapita jatkaa edelleen aivan terävimmässä kärjessä.

- Sijoitumme arvostuksen ja tunnettuuden suhteen parhaaseen neljännekseen, tutkimuksessa mukana olleiden suurten kuluttajabrändien joukkoon. Tulos on erittäin positiivinen. Kaikki arvostus ja tunnettuus tulee meille oman, hyvin tehdyn työn kautta, OpusCapita Group Oy:n varatoimitusjohtaja Petri Karjalainen sanoo.

Tutkimuksessa arvioitiin yrityksiä erikseen myös yrityskuvan kannalta tärkeimpien osa-alueiden, kuten palvelutason ja tuotteiden toimivuuden suhteen. Vastaajien mielestä OpusCapitan vahvuuksia ovat tuotteiden toimivuus ja suorituskyky, tuotteiden laatu sekä ammattitaito. Kaikkien tutkittujen lähes 30 ohjelmistoyrityksen joukossa OpusCapita oli neljäs arvioitaessa asiakkaan tarpeiden ymmärtämistä ja sijoittui hyvin myös huoltoa ja käytön tukea sekä palvelutasoa arvioitaessa. Asiakkaan tarpeiden ymmärtämistä pidettiin Ohjelmistotoimittajat-ryhmän tärkeimpänä yrityskuvatekijänä.

- Asiakastyytyväisyys on meille koko organisaation tavoite. On hienoa saada tutkimuksenkin kautta vahvistusta sille, että siinä on myös onnistuttu, Karjalainen sanoo.

ICT-Feedback 2014 -yrityskuvatutkimuksen toteutti Taloustutkimus Oy. Vastaajina olivat yksityisten ja julkisten organisaatioiden ICT-hankinnoista vastaavat päättäjät ja asiantuntijat eli pääasiassa yritysten IT-johtajat ja -päälliköt, tietohallintojohtajat ja -päälliköt, IT-asiantuntijat sekä talousjohtajat ja -päälliköt. Tutkimuksen yleisosaan vastasi 1458 vastaajaa, joista Ohjelmistotoimittajat-ryhmää arvioi 444 vastaajaa. Tutkimus toteutettiin tämän vuoden huhti-toukokuussa internetkyselynä, johon osanottajat värvättiin puhelimitse. Tutkimus on tehty vuosittain vuodesta 1994 lähtien.

Lisätietoja:

Ulla Kenttä, viestintäpäällikkö, OpusCapita Group Oy, puh. 040 068 5739, ulla.kentta@opuscapita.com

OpusCapita nostaa taloushallinnon prosessit uudelle tasolle. Keskitymme 2 100 asiantuntijamme voimin kehittämään Purchase-to-Pay ja Order-to-Cash -prosesseja, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin.  Toimimme yhdeksässä maassa, palvelemme yli 10 000 asiakasta ja ohjelmistojemme loppukäyttäjiä on yli 50 eri maassa. OpusCapitan liikevaihto oli 263 miljoonaa euroa vuonna 2013. OpusCapita on osa Itella-konsernia ja sen pääkonttori on Suomessa. www.opuscapita.com.

OpusCapita kuuluu Suomen arvostetuimpien ja tunnetuimpien ohjelmistotoimittajien kärkiryhmään.

OpusCapita Group Oy:n varatoimitusjohtaja Petri Karjalainen