Lassila & Tikanoja ulkoistaa taloushallintoaan OpusCapitalle

Lassila & Tikanoja Oyj ja OpusCapita Group Oy ovat sopineet taloushallinnon palveluiden ulkoistamisesta. Vähintään viisivuotinen, useiden miljoonien eurojen arvoinen ulkoistussopimus astuu voimaan 1.11.2014.

Sopimuksella Lassila & Tikanoja pyrkii lisäämään ketteryyttään ja tavoittelee merkittäviä kustannussäästöjä sekä prosessien harmonisointia. Jatkossa Lassila & Tikanojan ostoreskontran, maksuliikenteen sekä matka- ja kululaskupalveluiden tuottaminen siirtyy kokonaisuudessaan OpusCapitan hoidettavaksi. Samassa yhteydessä noin 10 Lassila & Tikanojan henkilöä siirtyy vanhoina työntekijöinä OpusCapitan palvelukseen.

-       Tavoitteenamme on toiminnan kehittäminen sekä automaation lisääminen. Meille on tärkeää myös varmistaa ostoreskontrapalveluiden ja matkalaskupalveluiden toimintavarmuus, kehitys ja joustavuus jatkossa nopeissakin toimintaympäristön muutoksissa. Valitsimme OpusCapitan, koska varmistuimme neuvotteluprosessin aikana heidän kyvyistään tukea meitä muutosten läpiviemisessä ammattimaisena ja kansainvälisenä toimijana, kertoo talousjohtaja Timo Leinonen Lassila & Tikanojalta.

-       Olemme tyytyväisiä saadessamme laajentaa yhteistyötämme Lassila & Tikanojan kanssa. Olemme yhdessä Lassila & Tikanojan kanssa sitoutuneet kehittämään sekä edelleen automatisoimaan ja sähköistämään nykyisiä hankinnasta maksuun -prosesseja.  Sovitussa kokonaisuudessa ulkoistuspalvelut yhdistyvät pilvipalveluihin muodostaen saumattoman liiketoimintaprosessien palvelukokonaisuuden (BPaaS), kertoo OpusCapitan myyntijohtaja Seppo Korhonen.

Lisätietoja:

Talousjohtaja Timo Leinonen, puh. +358 400 793 073 timo.leinonen@lassila-tikanoja.fi

Myyntijohtaja Seppo Korhonen, puh. +358 40 824 5713, seppo.korhonen@opuscapita.com

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2013 oli 668,2 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

OpusCapita nostaa taloushallinnon prosessit uudelle tasolle. Keskitymme 2 300 asiantuntijamme voimin kehittämään Purchase-to-Pay ja Order-to-Cash -prosesseja, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin. Toimimme yhdeksässä maassa, palvelemme yli 10 000 asiakasta ja ohjelmistojemme loppukäyttäjiä on yli 50 eri maassa. OpusCapitan liikevaihto oli 263 miljoonaa euroa vuonna 2013. OpusCapita on osa Itella-konsernia ja sen pääkonttori on Suomessa. www.opuscapita.com.

Tavoitteenamme on toiminnan kehittäminen sekä automaation lisääminen.
Timo Leinonen, Lassila & Tikanoja