Martin Backman nimitetty OpusCapitan hallitukseen

OpusCapita Group Oy:n hallitukseen on nimitetty 1.4.2015 alkaen uutena jäsenenä DI, KTM Martin Backman.

Teollisuussijoituksen toimitusjohtaja Martin Backman on nimitetty 1.4.2015 alkaen OpusCapitan hallitukseen. Backman seuraa OpusCapitan hallituksen jäsentä Timo Löyttyniemeä, joka nimitettiin EU:n kriisinratkaisuneuvoston varapuheenjohtajaksi.

Martin Backman on toiminut Teollisuussijoituksen toimitusjohtajana 1.9.2014 lähtien. Tätä ennen hän on toiminut CVC Capital Partnersissa Tukholmassa vuodesta 2007, viimeksi toimitusjohtajan roolissa. Tätä ennen hän työskenteli muun muassa Advium Corporate Financessa, Industri Kapitalissa ja Lexel Groupissa.

OpusCapitan hallituksen muodostavat Heikki Malinen, puheenjohtaja, Sari Helander, varapuheenjohtaja, Sanna Ahonen, Martin Backman, Juha Mikkola, Ossi Pohjola ja Juhani Strömberg.

OpusCapita Group Oy aloitti toimintansa itsenäisenä Posti Group -konsernin alakonsernina vuonna 2014. Yhtiöllä on yli 11 000 asiakasta, ja sen palveluja käytetään noin 50 maassa. OpusCapita toimittaa lähes 200 miljoonaa sähköistä viestiä vuodessa.

Viime vuonna OpusCapitan liikevaihto oli 259,6 miljoonaa euroa ja liiketulos oli 12,7 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:
Sara Hokkanen, OpusCapita, viestintäpäällikkö
sara.hokkanen@opuscapita.com, 040 342 6261

Ulla Kenttä, OpusCapita, asiakkuusviestintäpäällikkö
ulla.kentta@opuscapita.com, 0400 685 739

OpusCapita nostaa taloushallinnon prosessit uudelle tasolle. Keskitymme 2 300 asiantuntijamme voimin kehittämään Purchase-to-Pay ja Order-to-Cash -prosesseja, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin. Toimimme yhdeksässä maassa, palvelemme yli 11 000 asiakasta ja ohjelmistojemme loppukäyttäjiä on yli 50 eri maassa. OpusCapitan liikevaihto oli 260 miljoonaa euroa vuonna 2014. OpusCapita on osa Posti Group -konsernia ja sen pääkonttori on Suomessa. www.opuscapita.com

OpusCapita Group Oy:n hallitukseen on nimitetty 29.3.2015 alkaen uutena jäsenenä DI, KTM Martin Backman.