OpusCapita lopettaa toimintansa Slovakiassa

OpusCapita lopettaa toimintansa Slovakiassa syyskuun 2015 loppuun mennessä. Päätös perustuu yhtiön strategiaan vetäytyä markkina-alueilta, joilla markkinajohtajuutta paikallisesti tarjottavien palveluiden osalta ei ole saavutettu.

OpusCapita Group Oy:n toimitusjohtajan Ossi Pohjolan mukaan dokumentointiprosessit, johon oleellisena osana kuuluu myös tulostusliiketoiminta, ovat yhtiölle jatkossakin tärkeä. ”Joillakin markkina-alueilla pystymme tarjoamaan parempaa palvelua kustannustehokkaammin esimerkiksi alihankkijaverkostomme kautta”, Pohjola kertoo päätöksen taustoista.

OpusCapita auttaa paikallisia asiakkaitaan löytämään uuden kumppanin palveluilleen sekä tarjoaa vaihtoehtoisia palveluratkaisuja kansainvälisille asiakkailleen. Slovakiassa kymmenen henkilön työsuhteet päätetään, ja heille tarjotaan uudelleentyöllistymistukea.

OpusCapita on toiminut Slovakiassa vuodesta 2008.

Sara Hokkanen, viestintäpäällikkö, OpusCapita Group Oy
sara.hokkanen@opuscapita.com, puh. 040 342 6261

OpusCapita nostaa taloushallinnon prosessit uudelle tasolle. Keskitymme 2 300 asiantuntijamme voimin kehittämään Purchase-to-Pay ja Order-to-Cash -prosesseja, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin. Toimimme yhdeksässä maassa, palvelemme yli 11 000 asiakasta ja ohjelmistojemme loppukäyttäjiä on yli 50 eri maassa. OpusCapitan liikevaihto oli 260 miljoonaa euroa vuonna 2014. OpusCapita on osa Posti Group -konsernia ja sen pääkonttori on Suomessa. www.opuscapita.com