OpusCapita tarjoaa ainoana Pohjoismaissa SWIFTin uudet pankkiyhteydet

Taloushallinnon automatisointiratkaisuihin erikoistunut OpusCapita ja SWIFT ovat sopineet SWIFTin Alliance Lite2 - pankkiyhteyhteyksiä koskevasta yhteistyöstä. Pohjoismaissa OpusCapita on ainoa tämän uuden SWIFT-palvelun tarjoaja. OpusCapita on myös ensimmäinen SaaS-sovelluksia tarjoava toimija, jonka asiakkaat pääsevät hyödyntämään SWIFTin 3SKey -tunnistus- ja varmenneratkaisua.

SWIFTin yhteistyökumppanina OpusCapita tuo yritysten kansainväliseen maksuliikenteeseen uuden globaalin vaihtoehdon.  Alliance Lite2 on SWIFTin pilvipalveluna tuottama pankkiyhteysratkaisu, joka on valmiiksi integroitu OpusCapitan SaaS-palveluna tarjoamaan Payment Factory -ratkaisuun.

Tunnistus- ja varmennekäytännöt ovat Payment Factory -sovellusten keskeistä teknologiaa. SWIFTin 3SKey on vahva PKI-teknologiaan (Public Key Infrastructure) perustuva ratkaisu, ja se on laajasti käytössä kansainvälisissä pankeissa ja yrityksissä.

− OpusCapitan ja SWIFTin yhteistyö on esimerkki tavoittelemastamme uudesta kumppanuusmallista. OpusCapitan pilvipalveluun perustuvilla cash management -ratkaisuilla on vahva asema kansainvälisissä yrityksissä ja siksi OpusCapita on erinomainen kumppani globaalissa pankkiyhteistyössä toimivalle SWIFTille.  Yhdessä ja SWIFTin 3SKey-ratkaisun myötä tarjoamme yrityksille toimivat, turvalliset ja kansainvälisesti kattavat pankkiyhteydet, Senior Account Manger Jan Heinsbroek SWIFTiltä perustelee.

OpusCapitaan integroituna SWIFT Alliance Lite2 mahdollistaa yrityksille globaalia liiketoimintaa joustavasti tukevat rahaliikenteen ratkaisut.

− OpusCapitalla on suorat yhteydet kaikkiin Pohjoismaiden suurimpiin pankkeihin sekä useisiin kansainvälisiin pankkeihin. SWIFT Alliance Lite2 täydentää tämän suorien pankkiyhteyksien verkoston maailmanlaajuiseksi, kertoo tuotepäällikkö Tapani Oksala OpusCapitalta.

Pilvipalveluna toimivat ja OpusCapitaan integroidut SWIFT Alliance Lite2 -yhteydet on helppo ottaa käyttöön, kun erillisiä ohjelmisto- tai laiteasennuksia ei tarvita. Niillä globaali rahaliikenne kulkee aiempia yhteystapoja kustannustehokkaammin ja näin myös entistä useammat pk-yritykset voivat hyödyntää suoria pankkiyhteyksiä SWIFT-verkon välityksellä.

Lisätiedot: OpusCapita, tuotepäällikkö Tapani Oksala, 0400 838 986, tapani.oksala@opuscapita.com

OpusCapita auttaa organisaatioita kehittymään ketterämmäksi ja tehokkaammiksi automatisoimalla kassavirtoja. Lähes 30 vuoden kokemus kassanhallinnan ja treasuryn ratkaisuista on mahdollistanut ohjelmistot ja palvelut, joiden ansiosta OpusCapita on eurooppalainen vertailukohta kassavirtojen automatisoinnissa. Yhtiö investoi tuotekehitykseen merkittävästi yli toimialan keskiarvon ja kehittää maailman käyttäjäystävällisimpiä talousohjelmistoja.
OpusCapita perustettiin Suomessa vuonna 1984 ja on 2011 alkaen ollut Itella Informationin omistuksessa. Lisätietoja: http://www.opuscapita.fi/ ja http://www.itella.com/information/.