OpusCapitalta ratkaisu yrityksen maksuaikahaasteisiin

Maksuaikojen pidentymiset uhkaavat suomalaisten yritysten kasvua. Pk-yritysten käyttöpääomat jäävät usein pitkäksi aikaa kiinni myytyihin tuotteisiin ja palveluihin. Tällä hetkellä jopa yli 60 päivän maksuajat ovat varsin tavallisia. Jos rahat saataisiin kotiutettua nopeasti takaisin yrityksiin, nämä voisivat investoida ja kasvattaa liikevaihtoaan.

Talousprosessien kehittämiseen ja automatisointiin erikoistunut OpusCapita tuo Suomeen maksujärjestelmän, jonka avulla pk-yritykset saavat rahat tarvittaessa muutamassa päivässä. Uuden toimitusketjun rahoitusratkaisun avulla pk-yritykset voivat parantaa maksu- ja kilpailukykyään hyödyntämällä suuryritysasiakkaidensa rahoitusasemaa.

Toimitusketjun rahoitus hyödyttää myös ostajayrityksiä. Ratkaisun avulla ne voivat huolehtia omasta toimitusketjustaan ja tarvitsemiensa tuotteiden saatavuudesta. Lisäksi ratkaisu tarjoaa pankeille matalan riskin sijoituskohteen.

- Toimitusketjun rahoitus on esimerkki toimenpiteistä, jollaisia Suomi tarvitsee nyt lisää – positiivisia ratkaisuja, joilla parannetaan yritysten toimintaedellytyksiä, sanoo OpusCapitan toimitusjohtaja Heikki Länsisyrjä.

OpusCapitan Toimittajarahoitus on käytössä Suomessa ensi vuoden alusta. Tällöin järjestelmän piiriin astuvat suomalainen suuryritys ja nopeista takaisinmaksumahdollisuuksista hyötyvät pk-yritykset. Vastaavanlainen toimitusketjun rahoitusratkaisu on jo käytössä mm. Hollannissa ja Isossa-Britanniassa. OpusCapita lanseeraa palvelunsa myös muissa Euroopan maissa ensi vuoden aikana.

Lisätietoja:

Heikki Länsisyrjä, toimitusjohtaja, OpusCapita
heikki.lansisyrja@opuscapita.com

Sara Hokkanen, PR päällikkö, OpusCapita
sara.hokkanen@opuscapita.com

Toimittajarahoitusratkaisun tarkempi kuvaus osoitteessa:

OpusCapita nostaa taloushallinnon prosessit uudelle tasolle. Keskitymme 2 300 asiantuntijamme voimin kehittämään Purchase-to-Pay ja Order-to-Cash -prosesseja, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin. Toimimme yhdeksässä maassa, palvelemme yli 10 000 asiakasta ja ohjelmistojemme loppukäyttäjiä on yli 50 eri maassa. OpusCapitan liikevaihto oli 263 miljoonaa euroa vuonna 2013. OpusCapita on osa Itella-konsernia ja sen pääkonttori on Suomessa. www.opuscapita.com

OpusCapitalta ratkaisu yrityksen maksuaikahaasteisiin. Talousprosessien kehittämiseen ja automatisointiin erikoistunut OpusCapita tuo Suomeen maksujärjestelmän, jonka avulla pk-yritykset saavat rahat tarvittaessa muutamassa päivässä.
OpusCapitan Toimittajarahoitus on käytössä Suomessa ensi vuoden alusta.

Heikki Länsisyrjä, toimitusjohtaja, OpusCapita