• OpusCapita/

OpusCapitan F&A Services -liiketoimintayksikön yt-neuvottelut Tampereella päättyneet: Irtisanomisia arvioitua vähemmän

OpusCapita Group Oy:n 24.4.2014 käynnistämät yt-neuvottelut kirjanpito- ja palkanlaskentapalveluita tuottavan Finance and Accounting (F&A) Services -liiketoimintayksikön Tampereen palvelukeskuksen toimintojen uudelleenjärjestelyksi on saatu päätökseen 5.6.2014.

Neuvottelujen lopputuloksena vähennystarve Tampereella on 29 henkilöä, ja vähennykset tullaan toteuttamaan irtisanomisin ja mahdollisin eläkejärjestelyin. Yt-neuvottelujen alkaessa niiden arvioitiin johtavan enintään 43 työsuhteen päättymisen. Muutokset arvioidaan toteutuvan helmikuun loppuun 2015 mennessä.

Neuvottelut eivät koskeneet OpusCapitan Tampereen muissa yksiköissä työskenteleviä, yhteensä 85 työntekijää eivätkä Suomen F&A Services -liiketoimintayksikön muiden toimipisteiden henkilökuntaa, noin 300 työntekijää.

Petteri Heikinheimo, liiketoimintajohtaja, Finance & Accounting Services, OpusCapita Group Oy
puh. 050 3644 579, petteri.heikinheimo@opuscapita.com

Minna Koivisto, palvelutuotannon johtaja, Finance & Accounting Services, OpusCapita Group Oy
puh. 0400 165 246, minna.koivisto@opuscapita.com

OpusCapita virtaviivaistaa taloushallinnon prosesseja automatisointi- ja ulkoistuspalveluina yli 10 000 asiakasyritykselle yli 50 maassa. Toimimme yhdeksässä Euroopan maassa ja meillä on 2100 työntekijää. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 263 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme on Espoossa ja olemme osa Itella-konsernia.

OpusCapitan F&A Services -liiketoimintayksikön yt-neuvottelut Tampereella ovat päättyneet. Neuvottelujen lopputuloksena vähennystarve Tampereella on 29 henkilöä, ja vähennykset tullaan toteuttamaan irtisanomisin ja mahdollisin eläkejärjestelyin. Yt-neuvottelujen alkaessa niiden arvioitiin johtavan enintään 43 työsuhteen päättymisen.