Vaisala tehostaa hankinnasta maksuun -prosessejaan OpusCapitan pilviratkaisulla

Maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava Vaisala sekä taloushallinnon prosesseihin ja automatisointiin erikoistunut OpusCapita ovat solmineet 4.9.2014 sopimuksen hankinnasta maksuun -prosessien automatisointiratkaisusta.

Sopimuksen myötä OpusCapita toimittaa Vaisalalle globaalin pitkälle automatisoidun palvelukokonaisuuden, joka sisältää muun muassa ostolaskujen monikanavaisen vastaanoton sekä ostolaskujen sähköisen automaatiojärjestelmän pilvipalveluna.

”Vaisala hakee yhteistyöllä OpusCapitan kanssa tehokasta tapaa käsitellä ostolaskut sekä parantaa laatua ja lisätä prosessin läpinäkyvyyttä globaalisti” kertoo johtaja Ilkka Rämänen Vaisalasta.

Vaisalalla on jo entuudestaan käytössä OpusCapitan toimittama maksuliikenneratkaisu. Nyt toimitettava hankinnasta maksuun -kokonaisuus täydentää hankinnasta maksuun -prosessia.

”Olemme iloisia siitä, että Vaisala valitsi meidät kumppaniksi myös kehittämään laskuautomaatiota globaalin yhtiön muuttuviin tarpeisiin. Digitaalisen liiketoiminnan merkityksen kasvaessa sitoudumme kasvattamaan yhtiön laskutuksen sähköisyysastetta sekä yhtenäistämään ja edelleen automatisoimaan niiden käsittelyyn liittyviä prosesseja”, kertoo myyntijohtaja Seppo Korhonen OpusCapitalta”.

Ilkka Rämänen, Director, Vaisala Oy
puh. +358 50 395 4058, ilkka.ramanen@vaisala.com

Seppo Korhonen, Sales Director, OpusCapita Group Oy
puh. +358 40 824 5713, seppo.korhonen@opuscapita.com

Vaisala Oyj on maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys. 78-vuotisen kokemuksensa avulla Vaisala mahdollistaa paremman elämänlaadun tarjoamalla kattavan valikoiman innovatiivisia havainto- ja mittaustuotteita ja palveluja meteorologian ja valittujen säästä riippuvaisten toimialojen sekä teollisuuden mittaustarpeisiin. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1500 ammattilaista ympäri maailmaa. A-sarjan osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki arvopaperipörssissä. www.vaisala.fi.

OpusCapita nostaa taloushallinnon uudelle tasolle. Keskitymme 2 100 asiantuntijan voimin Purchase-to-Pay ja Order-to-Cash  prosesseihin, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin. Toimimme yhdeksässä maassa, ja meillä on yli 10 000 asiakkaan palvelemisesta kertynyt valtava kokemus. Loppukäyttäjiä meillä on yli 50 eri maassa. Liikevaihto oli 263 miljoonaa euroa vuonna 2013. OpusCapita on osa Itella-konsernia ja sen pääkonttori on Suomessa. www.opuscapita.fi.

Ilkka Rämänen, Vaisala